01/05/2018

Kisah Benar Dari Langkawi Pasal Mahathir?



Tadi breakfast dekat hotel area Langkawi.

Tepi pantai. Sembang sama adik ni dia kerja dekat Cafe kat hotel sini. Ramah dia. Dia tanya aku dari mana. Aku jawab dari KL. Aku saja2 tanya dia nanti mengundi sokong mana.

Dia kata dia takkan undi Tun Mahathir.

Aku tanya pasai apa tak sokong Tun? . Kan Tun dah bangunkan Langkawi. Bangunkan macam2. Bina hotel. Lepas tu adik pun dapat peluang kerja kat hotel macam sekarang.
Lepas tu adik tu cakap..

"Memang la saya kerja kat sini. Abang bayangkan ayah saya, abang saya semua kerja hotel. Sebab apa? Sebab dah takdak kerja lain yang available sangat di Langkawi..kami pun banyak ada SPM ja. Kerja kat bank pun tak boleh..."

Dia cakap lagi.

"Abang tau dak, dulu tanah hotel ni Tok Nenek kami yang punya. Zaman Tun dulu terpaksa kena juai tanah ni sebab katanya nak buat pembangunan. Tapi sekarang naik hotel, kami jadi kuli kerja kat sini.

Tersentak aku.

"Sorry bang, saya kena buat kerja.."kata adik tu.

Aku dok perati ja dia buat kerja.

Rasa kesian ada..sayu pun ada.

-Tun Carlos
#SinsOfMahathir

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk