29/04/2017

Sampai Bila Malaysia Harus Percaya #RafiziKakiFitnah



Baru lagi. Masih fresh fitnah yang mana Rafizi membuat tuduhan terbaru dalam Youtube Invoke menuduh Perdana Menteri dengan tuduhan yang "recyle" dan sudah pun dijawab oleh Peguam Negara, PAC dan kehadiran sendiri Raja Salman ke Malaysia.

Ditekankan seperti ada duit yang "dicuri" masuk ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri. Ironinya, Rafizi berani pergi jumpa Raja Salman dan tanya sendiri benarkah ada duitnya yang dicuri?

Difahamkan sengaja Rafizi bangkit isu "recycle" ini untuk menutup cerita dirinya menerima duit berjuta juta dari taikun Singapore.

8 April 2017, Malaysia Today dedahkan Rafizi terima wang berjuta juta jutawan Datuk John Soh Chee Wen yang kini sedang berhadapan dengan 168 tuduhan di Mahkamah Singapura.

Seperti DAP yang dikatakan oleh Dr Zuhdi PAS menerima wang RM1.2 billion dari Israel, Rafizi juga enggan menjawab pertuduhan yang dibuat itu. Mengambil pendekatan "buat bodoh" seperti DAP,

Ini adalah 10 pembohongan yang diceritakan Rafizi. Kita semua "copy paste" dan sebar dalam Facebook dan Twitter. Tweet @RafiziRamli.

1) 12 Januari 2013, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang ketika itu Menteri Pertahanan telah mengemukakan saman malu ke atas Rafizi kerana menerbitkan artikel fitnah dalam blognya.

2) 6 Ogos 2014, Rafizi kata PAS tolak Anwar sebagai PM dan mahu Ku Li sebagai PM dalam "Forum : Krisis Selangor :Pakatan Berpecah?" di Dewan Perhimpunan Cina-Kuala Lumpur. 6 September 2014, Hadi Awang menjawab balik bahawa tuduhan Rafizi itu adalah cerita fitnah.

3) 12 Julai 2014, laporan polis dibuat oleh AJK PKR Kapar iaitu Wan Adnan yang mendakwa Rafizi telah menyalahgunakan nama DYMM Sultan Selangor dalam isu menukar Menteri Besar Selangor.

4) 6 Ogos 2014, Tan Sri Khalid Ibrahim menang saman fitnah terhadap Saifuddin Nasuiton, Rafizi Ramli dan PKR kerana memfitnahnya melakukan salah laku sepanjang menjadi MB Selangor.

5) 22 Nov 2014, Perdana Menteri dan Datin Seri Rosmah memfailkan saman malu terhadap Rafizi. Kemudian Rafizi balas 'hanya melakukan gurauan' setelah memfitnah subsidi minyak masuk ke dalam akaun PM dan isteri untuk membeli cincin baru.

6) 26 Januari 2016 lalu, Rafizi didenda RM1,800 oleh Mahkamah Sesyen kerana menuduh UMNO terlibat dalam serangan terhadap gereja menggunakan Molotov dalam satu artikel yang diterbitkan di The Edge Financial Daily pada 2014.

7) 7 Mac 2012, Rafizi membuat kenyataan berunsur fitnah pada sidang media di Pejabat PKR berhubung pembelian hartanah KL Eco City, yang mana ia telah disiarkan di portal Malaysiakini. 31 Oktober 2016, Rafizi diarah bayar denda RM300,000 oleh Mahkamah Tinggi kerana memfitnah syarikat NFC.

8) 1 November 2016, Mahkamah Sesyen menjatuhkan hukuman denda RM1,950 kepada Rafizi Ramli setelah mengaku bersalah menganjurkan himpunan haram "Blackout 505"

9) 14 Nov 2016, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur jatuhkan hukuman penjara 18 bulan terhadap Rafizi setelah didakwa memiliki secara salah halaman 98 laporan Ketua Audit Negara berkaitan 1MDB. Rafizi didakwa melanggar Seksyen 8(1)(c)(iii) OSA 1972.

Rafizi juga dituduh mengedarkan dokumen sulit tanpa kebenaran itu di lobi parlimen pada 28 Mac 2016 dan ia didakwa melanggar Seksyen 8(1)(e)(iv) akta yang sama.

10) 11 April 2017, Rafizi diminta bertaubat oleh Abdul Hadi Awang, Presiden PAS kerana memfitnah PAS terima dana 1MDB.

Perkara 6,7,8 dan 9 adalah keputusan mahkamah yang telah menjatuhkan hukuman ke atas Rafizi kerana memfitnah. Kini menjadi sangat pelik jika masih ada yang percaya dengan dia. Melainkan mereka yang percaya adalah mereka daripada golongan yang gemar mendengar fitnah berbanding cerita benar sahaja.

K7L : Hai!.. lama bermeditasi..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk