09/06/2015

Kit Siang Akui Pakatan Rakyat Sudah Mati? - PKR Menggelupur Ayam!


Sumber : The Star

PETALING JAYA: Pakatan Rakyat is "dead," DAP veteran Lim Kit Siang says after PAS approved a motion to sever ties with its ally at its muktamar.

Notwithstanding the decision by PAS' Dewan Ulama "to sever ties with DAP but still work with Pakatan Rakyat," Lim said PAS representatives must resign from their posts in the DAP-majority Penang government.

On the PR-led Selangor government, where PAS tips the balance on representation (15 each from PAS and DAP), a state election is a possibility, Lim said.
"With this PAS muktamar motion, Malaysian politics has entered into uncharted waters with immediate consequences," said Lim in a statement.

"A fortnight ago, I gave my most pessimistic forecast that in two weeks' time, there may not be a Pakatan Rakyat left.

"It would appear that my worst-scene forecast for Pakatan Rakyat has come to pass and all that is left are the funeral rites," he said.


 

Ini sebenarnya signal. Satu signal daripada orang paling berkuasa dalam DAP yang mampu mengarahkan Lim Guan Eng berbuat apa-apa mengikut kehendaknya. Satu signal yang mengatakan PAS perlu berambus kerana sudah tiada lagi 'hubungan istimewa' antara mereka yang disebut sebagai Pakatan Rakyat.

'Mati' yang dimaksudkan oleh Lim Kit Siang sebenarnya adalah perkongsian kuasa diantara DAP dengan PAS. PKR macam biasa, parasit yang kena hisap darah parti lain untuk terus hidup. Mungkin mereka pilih DAP sebab DAP lagi banyak duit daripada PAS.

Apapun kita kena lihat ego siapa yang lebih tinggi dan siapa yang tersungkur dalam peperangan media antara PAS dan DAP. Tetapi kalau PAS tunduk kepada DAP, kau tukarlah team Ulama ke, Liberal ke, Ayam ke sama sahaja, tetap jadi kuda.

K7L : Ramai nak tengok kerjasama Islam antara PAS dengan UMNO..

1 ulasan:

  1. Bila apek rasis ni mampus? Aku baru balik berurusan di Singapura. Sedih tengok nasib Melayu di sana. Nak cari makanan halal pun susah di kawasan bandar. Semuanya berbahasa cina. Tulisan cina. Di tengah2 bandar, memang takde orang Melayu yang mampu hidup. Semuanya duduk flat murah di tebing2 pulau di kawasan paling jauh dari tengah2 bandar...samada Timur, Barat atau Utara. Semuanya tak mampu bawak kereta mahal2 di Singapura. Hanya cina, mat salleh dan india yang bermaharajalela. Orang Melayu dipandang hina. Inilah hakikat yang sebenarnya.

    Orang Melayu yang menyokong pkr dan PASMA tak sedar yang mereka sedang dipergunakan oleh DAP sepertimana Melayu Singapura ditipu dan dipergunakan oleh PAP Singapura, iaitu mentor kepada DAP Malaysia!!!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk