28/01/2014

Hasan Ali Lawan @AnwarIbrahim Di PRK Dun Kajang? @bn4prk




ANWAR ialah calon PKR untuk pilihanraya kecil DUN Kajang.Ia diumum sebentar tadi dalam PC di Hq PKR dihadir Anwar dan MB Khalid-Agendanews

Itu berita yang sampai kepada kita semua. Bukan satu kejutan namun apakah konspirasi yang sedang disusun oleh puak PKR dan Anwar Ibrahim di Selangor?

Anwar 'Deal' Dengan DAP

Dikhabarkan ini merupakan deal dalam antara Anwar Ibrahim dengan puak DAP untuk pastikan PAS tidak punya kuasa terus dalam Kerajaan Negeri Selangor. Puak PAS yang dianggap hanya sebagai 'tilam tivoli villa' buat PKR dan DAP dalam agenda busuk mereka.

Deal yang Keris dengar adalah jika Anwar jadi Menteri Besar maka PAS hanya dapat 1 sahaja kerusi Exco Kerajaan Negeri Selangor. Sekaligus DAP dan PKR diberi lebih kerusi dan salah seorang pegawai khas Anwar Ibrahim akan dilantik daripada orang DAP. 

Jika difikirkan semula ada logiknya percaturan 'deal' ini dilakukan memandangkan Anwar memang tak suka dengan PAS Selangor.

Siapa Lawan Anwar?

Dengarnya calon rahsia PAS Selangor yang tidak mahu Anwar dapat kuasa adalah Dato' Dr Hasan Ali yang dirasakan lebih layak mengisi kekosongan di Dun Kajang. Memandangkan Anwar sendiri gerun dengan Hasan Ali maka tak mustahil beliau menjadi calon 'rahsia PAS'.


BN pula rasanya boleh juga letak semula calon sebelum ini memandangkan dia sudah dikenali oleh para pengundi di Kajang. Apapun kita tunggu dan lihat siapa yang akan lawan dengan Anwar?

Selangor Untuk Anak Selangor


Apabila Anwar disahkan akan bertanding di Dun Kajang, secara automatiknya Azmin digelakkan oleh Khalid dan rakan-rakan. Namun apa yang dia cakap itu Keris setuju juga. Selangor hanya untuk anak Selangor. 

Tak perlu orang Cherok Tok Kun nak mai tempat kami lepas tu memandai-mandai nak jadi 'King'. Berani Azmin lawan Anwar dalam Pemilihan PKR kelak jika keputusan Dun Kajang tidak memberi manfaat pada Azmin?

K7L : Rasa macam berkarat je menulis.. hahaa I'm back!..


7 ulasan:

  1. terbaik jika BN tidak meletakan calun,bukan apa nanti tak semena-mena sekolah-sekolah cina dapat bantuan jutaan ringgit dari najib.

    ReplyDelete
  2. Kalau tak tau jugak nak pilih mana intan mana kaca tak tau lah nak cakap. Jgn jadi macam Thailand tak habis2 demonstasi dan bunuh membunuh. Kerana apa ? Sebab semua nak berkuasa!!!

    ReplyDelete
  3. TAK KIRA SIAPA YANG BERTANDING DAN SIAPA YANG MENANG DI PRK DUN KAJANG, PENGUNDI-PENGUNDI DI KAJANG MEMPUNYAI BANYAK PERMINTAAN, ANTARANYA MENYELESAIKAN MASAALAH KESESAKAN JALANRAYA DI TENGAH-TENGAH BANDAR KAJANG YANG BERLAKU PADA SETIAP HARI, MASAALAH BANJIR KILAT YANG SELALU MENENGGELAMKAN BANDAR KAJANG, MASAALAH PERSEKITARAN YANG SANGAT KOTOR DAN LONGKANG-LONGKANG YANG TERSUMBAT.....TETAPI SUDAH TENTU ANWAR IBRAHIM MAMPU "CLEARKAN" LUBANG-LUBANG YANG TERSUMBAT KALAU DIA JADI ADUN KAJANG.

    ReplyDelete
  4. Bn bertanding ja la. Buat syarat. Tp tk yah nk janjikan emas permata la kot. Ngabihkan boreh mcm kat sg limau ja. Kg aku dekat lunas. Sg limau... Hmm.. Kesian.. Semakin lemau aku tgk masa balik kg cuti sekolah ari tu.. Kajang pun biarla.. Kalau melayu kajang sedar dan bukak mata.. If pentingkan masa depan then diaorg akan boleh berubah.. If not, jadi satay la selama dgn ultraman blkg taro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permatang pauh... Ntah apa yg dia dah bantu rakyat sana.. Kat Selangor penasihat kewangan... Hmm..hampeh.. Nnt jadi MB abih la JAIS kena londeh serban.. Anwar silang tgn tembak power dia ranap islam dan kalimah.. Pengkit bole kawin sama jantina..

      Delete
  5. Selamat dtg semula. Berkarat tapi bebisa... Teruskan perjuangan kita..

    ReplyDelete
  6. Akan diteruskan perjuangan ini

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk