30/01/2014

PAS Keluar Pakatan Rakyat Jika Anwar Jadi MB Selangor? - DPP Selangor Jadi Tin Kosong?




Apa Kata Bekas KP Pas?


Bekas Ketua Pemuda Pas menulis di laman FBnya juga mengecam tindakkan PKR yang sesuka hati membuat keputusan tanpa berunding bersama sama parti gabungan mereka.

Pilihanraya kecil ciptaan sendiri. Nak habiskan wang rakyat ? Nak bazirkan masa rakyat ? Nak sia - siakan tenaga rakyat ?

Saat rakyat berhempas pulas mencari sesuap nasi berdepan dengan kos sara hidup yang tinggi, kenaikan harga barang yang melambung. Tak pasal - pasal cipta pilihanraya kecil dengan drama realiti perletakan jawatan.

Permainkan amanah rakyat yang bekerja, berjuang dan mengundi separuh mati dalam pilihanraya yang lalu. Hanya berlalu beberapa bulan. Cipta pilihanraya kecil ... Ini tidak bagus ! Ini melampau !

Pas tu PAS ini apa ? Parti Tupper Ware ? Tak bincang sepatah ? Tak runding sikit pun ? Politik apa ini ? Cara dan skil mana digunakan ?

Pas tu nak suruh saya turun berkempen, nak suruh rakan - rakan pimpinan lain turun kempen. Kan dah elok - elok menang. Letak jawatan kenapa ?

Kerana ada yang nak jadi MB ? MB dah ada kan ? Jalan lah dulu. Itu persetujuan dari 3 parti. Kenapa tak sabar nak jatuhkan MB tu ? Dah habis pelan tindakan ? Sampai kena letak jawatan lalu mempertaruhkan masa depan ? Entahkan menang entahkan kalah ?

Kegilaan apa ini ? Sawan politik ?

Wah! Marah sungguh dia. Tetapi sehingga hari in Keris hanya tahu dia melalak dalam facebook sahaja. Mana pergi maruah PAS jika di'hanjing'kan oleh PKR begitu sahaja? Nasruddin Tantawi patut mengajak pimpinan PAS lawan PKR yang bajet cool dan melampau kuasanya?

Pas memang perlu angin satu badan dengan permainan politik PKR. Kita fahamPAS kesal dengan tindakan bekas Adun Kajang Lee Chin Cheh dari PKR yang meletakkan jawatan tanpa sebab yang munasabah. Tapi takkan tahap kesal sahaja? Apa calon PAS tak layak bertanding di Kajang?


Apa Respon Pemimpin PAS Lain?




“Perbuatan sengaja meletakkan jawatan setelah mendapat mandat rakyat adalah satu langkah khianat pada amanah. Sungguhpun tidak lompat parti ia adalah tidak wajar. Kalau lompat parti, maka itu adalah dosa berganda” - AJK PAS Pusat, Nasrudin Hasan Tantawi.

“Perbalahan berterusan dan politiking dalaman yang berlaku hanya akan merugikan rakyat dan bakal memberi kesan buruk kepada kesinambungan kerajaan negeri Selangor yang diterajui Pakatan Rakyat” - Ketua Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kaiat.

“Sejarah PRU12 yang lalu telah menyaksikan beberapa wakil rakyat dari PKR melompat dan meninggal parti yang telah merugikan dan menggugat keutuhan Pakatan Rakyat. Sejarah PRU13 pula dimulakan dengan perletakan jawatan ADUN” - Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat, Dr Mohd Khairuddin Aman Razali at-Takiri

“PKR Selangor berlagak seperti ‘boss besar’ yang boleh mengambil apa saja tindakan politik yang menguntungkan mereka tanpa persetujuan dan pandangan rakan-rakan parti PAS dan DAP sedangkan PKR Selangor hanyalah ‘pemegang saham minoriti’ di dalam Kerajaan PR Selangor” - Pengarah Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia, Sany Hamzan

“Sekiranya penjelasan yang diberikan tidak munasabah maka Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia memberi amaran akan mengeluarkan arahan kepada seluruh jentera pilihanraya pemuda PAS di semua peringkat untuk tidak memberikan kerjasama di dalam Pilihanraya Kecil DUN Kajang nanti sekiranya calon yang ditentukan masih lagi dari kalangan calon PKR” - Pengarah Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia, Sany Hamzan.

“Namun sekiranya berlaku kekosongan pada jawatan MB, maka PAS Selangor akan mengambil bahagian dalam menentukan siapa calon yang akan di terima oleh rakyat. PAS Selangor akan turut menghantar senarai calon MB yang dirasakan layak dan sesuai. Ini termasuk menamakan YB Pesuruhjaya PAS Selangor sebagai calon utama kita” - Setiausaha PAS Negeri Selangor, Mohd Khairuddin Othman

Sampai Bila Mahu Jadi Tin Kosong?


Rakyat nak tengok berani atau tidak Dewan Pemuda PAS Selangor kali ini. Atau mereka hanya berbunyi umpama tin kosong sahaja? Kita tunggu dan lihat. Sampai masa PRK kalau mereka tukar kenyataan memang sah mereka sentiasa 'diliwat tapi tak dihargai'.

Dari dimainkan dan diperkotak katik biarpun PAS masih lebih kuasa di Selangor serta lebih layak jadi MB. Lebih baik PAS kelaur sahaja daripada Pakatan yang tidak utuh itu. Keluar dan jadi MB. Itu lebih baik jika benar Islam mahu dipertahankan.

K7L : Sembang lebih...

6 ulasan:

  1. Kata Pok Nik 'al Quraan semuanya politik',begitulah besarnya nilai politik dalam kehidupan Pok Nik ,bagi pemimpin Pas yg lain,ahli-ahli biasa Pas sudah tentulah lebih kemaruknya terhadap politik dan kuasa.Kegilaan mereka terhadap politik dan kuasa,menjadikan mereka sanggup berbuat apa saja,biar pun semalam mereka kata'no' hari ini mereka akan bertukar pula menjadi 'yes',asalkan ada untungnya kepada politik mereka.Tak kesahalah kalau hanya perkara duniawi,tapi ianya lebih jauh dari itu,akidah dan hari pembalasan,sudah hilang dari pertimbangan mereka.Kalau dulu mengamalkan perlembagaan sekular dan berkawan dgn kafir mereka fatwa sebagai kafir,sekarang mereka pula yg berlumba-lumba kearah itu,sehingga ingin menjadi lebeh libera dari yg liberal,ertinya mereka sudah tidak takut lagi kepada kekafiran.Tak tahulah kalau dulu mereka menggunakan al Quraan yg lain dan sekarang al Quraannya lain pula ,menjadikan fatwanya sudah berubah.Begitulah hebatnya politik dalam kehidupan PAS.

    Itulah sebabnya ,apa saja yg keluar dari mana-mana pihak atau sesiap saja dikalangan ahli Pas,jangan lah diambil kira,keran semuanya itu sandiwara belaka,yg matlamanya adalah keuntungan politik pribadi belaka.

    ReplyDelete
  2. adun pas lebih ramai dari pkr
    tp pas memng mcm pelacur tepi jalan shj. hny utk puaskan nafsu kuda kapir dap dan pkr.
    namun wpun maruah dan nilai pas dibawah buntut2 kapir dap dan pkr, pas tetap akan dijaga dgn sedikt duit demi memastikn pakatan memiliki anjing2 utk demo dijalanraya sambil berguling2. itulah fungsi utama pas dlm pakatan. tp dlm tmpuk kuasa dan kpmpinan, pas tiada apa2 meskipun ramai.

    ReplyDelete
  3. Biasa la. Jadi balaci ja org2 pas ni. Ikut ja la apa pr and dap ckp. Janji sampai putrajaya.
    Sedarlah kawan2 pas semua.. anda semua tidak penting bg pr dan dap. Bg cukup korum ja. Bila la nk sedar. Kalau u awls join bn pun baguih.. Bn akan pasti dengar ckp anda. Collective agreememt... Sudah sudah la pas. Sedarla..

    ReplyDelete
  4. Baik buang mat sabu dan join bn as parti bersekutu bersama majukan tanah melayu. Insya Allah mmg confirm sampai putrajaya. Dan islam lebih kuat dgn sokongan tuan2 pas semua..

    ReplyDelete
  5. Anjing nyalak bukit je PAS ni. Kena sergah dgn PKR terus kecut telur. Buat buat sergah konon berani. Piiiiiiiirahhhhh.

    ReplyDelete
  6. SELAGI HADI AWANG JADI PRESIDENT PARTI PAS..JANGAN HARAP DIA NAK TINGGALKAN PAKATAN RAKYAT..SEBAB PERANGAINYA YANG BACUL. HADI AWANG LEBIH TAKUTKAN ANWAR IBRAHIM DAN LIM KIT SIANG DARIPADA TAKUTKAN ALLAH.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk