29/01/2014

Anwar Tukar Alamat Untuk Jadi Calon - Apa Agenda Sebenar Si Gila Kuasa Ni?



Tukar Alamat Untuk Apa?

DSAI telah menukar alamat KP seperti berikut ;- 459 Pinggir Pelangi Pagi, Country Heights, 43000 Kajang, SELANGOR.Tukar alamat DSAI dibuat petang semalam, jam 2 pm, 27/1/2014 di JPN KL. 

Hmmm. Nampaknya Anwar dah pun tukar alamat rumah di Kad Pengenalannya hanya untuk 'memenuhi' nafsu politiknya yang haus menjadi Perdana Menteri. Sejak dia diumumkan calon yang akan bertanding pada pilihanraya kecil Kajang kelak, Keris kerap terfikir apa sebenarnya setan ni mahukan.

Jika kita imbas kembali sejarah dulu, selepas dibebaskan Wan Azizah yang ketika itu merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh mengosongkan kerusi untuk beri laluan Anwar untuk menjadi Ketua Pembangkang di parlimen.

Kini sekali lagi 'korban' dibuat di tempat yang Anwar tahu dia tidak akan kalah untuk memastikan dirinya menjadi MB Selangor.

Penafian Anwar Sebagai MB Selangor


Bila dia umum jadi calon PRK Kajang, terus desas desus mengatakan dia nak jadi MB tersebar. Macam yang Keris tulis tadi, benda ini tak mustahil langsung sebab ini 'Anwar'. Siapa tak kenal dengan nafsu politik dia?

Anwar nampak terlalu terdesak sehinggakan jadi MB pun cukupla dari tak merasa apa-apa biarpun Putrajaya tidak dapat dicapai. Tapi standard Anwar, dia akan nafikan dan jika dipilih sebagai Menteri Besar dia akan kata 'mereka yang pilih saya terpaksa terima'.

Implikasi Bawa Anwar Masuk Pejabat MB


Memetik kata-kata Ketua Pemuda Kuala Langat, Sdr Jefrizal Jaafar :


Sekali lagi ingin saya mengingatkan rakan rakan bahawa implikasi membawa masuk Anwar Ibrahim utk diangkat menjadi MB adalah satu percubaan bukan sahaja menjadikan beliau orang yang berkuasa di Selangor tetapi akan mengubah perundangan terpenting kepada negeri Selangor terutamanya kuasa Sultan. Ini pandangan peribadi saya selaku Ketua Pemuda Kuala Langat.

Perkara ini jelas apabila Anwar memang gemar tukar perlembagaan lebih-lebih lagi jika punya kuasa 2/3 Dewan. Macam-macam perkara boleh berlaku. Ketika ini apakah Pemuda UMNO Selangor bersedia mempertahankan institusi raja di Selangor?

Keris kira Sdr Zainuri, Ketua Pemuda UMNO Selangor lebih berani dalam mempertahankan agama, bangsa dan negara bersama pimpinan pemuda-pemuda UMNO Selangor.

Apa Janji Anwar Dengan DAP Selangor?

Kita terlepas pandang yang letak jawatan tu proksi DAP dalam PKR. Kenapa dia boleh letak jawatan dan beri pada Anwar sedangkan dia tak sakit? Mungkinkah jika Anwar dapat jadi MB Selangor maka 'kerusi' Timbalan Menteri Besar yang pernah Dato' Sujak sandang dulu diisi oleh wakil DAP?

Manusia Yang Tak Mahu Majukan Malaysia


Ucapan retorikal politik sahaja yang kita sering dengar dari mulut Anwar. Sehingga hari ini kejutan PRK yang mana ADUN tersebut 'terkorban' dek mahu ikut rentak politik 24 jam Anwar. Ironinya Anwar kerap memperlekeh usaha Kerajaan Pusat dalam pembangunan namun dirinya sendiri tidak mahu majukan negara.

Beritahu Keris apakah dengan berpolitik sepanjang masa mampu bantu rakyat? Ini semua 'sampah politik' yang pentingkan diri sendiri. Orang yang tak mahu fikir tentang orang lain tidak layak digelar pemimpin. Sudah-sudahlah!

K7L : Too much.. omputih koo....

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk