27/12/2012

Tiga Wakil Rakyat Pakatan Akan Letak Jawatan Sebab @Khalid_Ibrahim Dan Isu Air Selangor?

Kawasan yang mengalami masalah gangguan air kali ini berada di sekitar kawasan Cheras dan Pandan. Ironinya tidak pula kita dengar Tan Kok Wai selaku ahli parlimen Cheras bising kepada Khalid Ibrahim.

Rakan Keris yang berada di Pandan telefon tadi, beritahu ADUN Cempaka daripada PAS iaitu Iskandar Abd Samad tak dapat ditemui. Manakala ADUN Teratai DAP, Lee Ying Ha juga menikus. Mungkin mereka tidak mahu menerima sebarang aduan berkenaan air yang terganggu.

Kenapa mereka semua mendiamkan diri? Kata wakil rakyat yang telah dipilih oleh rakyat?

Inilah yang terjadi jika kita silap memilih calon yang diberi mandat mewakili rakyat sesuatu kawasan. Semuanya menikus! Kata DEMI RAKYAT! Puiihhh. Lepas Khalid kata air cukup sampai 2009 terus semua membisu. Sekarang dah jadi macam ni takde seorang pun nak komplen.

Lepas tu LUAS pulak cakap air mentah cukup sampai 2030!! Tapi orang kat Subang, Cheras and Pandan sudah merasa ketiadaan air.

Sebenarnya mereka tidak berani bersuara diatas sebab kesalahan Pakatan sendiri. Mereka sudah mula malu dengan kegagalan Pakatan yang sebelum ini angkuh dan sombong berkenaan isu air di Selangor.

Setelah gagal dalam penstrukturan semula air dan tidak mahu buat Loji Rawatan Air Langat 2 sehingga sanggup tunggu 100 tahun baru nak bina, kini timbul pula masalah bekalan air yang tidak mengikut jangkaan mereka.

Oh! Pasal air tak cukup, dengarnya Khalid nak tunjuk hero. Dia nak lawan SYABAS yang akan sediakan 5 biji lori air. Dengan segala bangganya dia nak supply 4 biji lori air bagi satu rumah yang memakai meter persendirian.

Yalahkan dah kata rakyat Selangor dapat 20 meter padu air yang bersamaan dengan 4 lori tangki air ni. Tapi sampai hari ni tak pun digerakkan lori-lori tangki air ke sana. Nasiblah lori Syabas ada, nak tunggu bantuan daripada puak pakatan ni tak tahulah bila.

Kalau betul dia bertanggungjawab, mesti dia dah bina loji Rawatan Air Langat 2 dan luluskan pinjaman CAPEX untuk SYABAS jalankan tugas-tugas menukar paip-paip lama. Kini dengan permintaan air yang meningkat, kesannya telah mula nampak. Ini belum kemarau lagi ya!

Dah nampak tak yang sebenarnya wakil-wakil rakyat Pakatan tak ambil kisah pun hal rakyat. Isu air ini isu penting bagi rakyat.

Air elemen penting dalam kehidupan seharian. Mana pergi ADUN-ADUN Pakatan dan MP Pakatan yang kawasan mereka kini sedang mengalami masalah bekalan air?

Rintihan suara rakyat tidak mereka sampaikan kepada Khalid? Takut kepada Khalid ke? Masalah air ini berpunca daripada kegagalan Kerajaan Negeri Selangor sendiri.

Berlengah dalam membina Loji Rawatan Air Langat 2 yang sepatutnya akan menjadi sumber air di Selangor merupakan antara bukti mereka tidak peka dan fokus mahu membantu rakyat.

Yang peliknya, kata nak buat penstrukturan semula air tapi gagal pun tak mahu lagi mengaku salah.

Lagi pelik apabila berdegar-degar mahu pasang sistem rawatan air dengan penggunaan Teknologi Membran tapi sampai sekarang tak dengar berita apabila mereka keluar kenyataan nak buat kajian dahulu.

Kaji tak habis-habis sampai sekarang? Yang Loji Rawatan Langat 2 dah siap kajian tak mahu pula mereka bina? Sekarang wakil-wakil rakyat Pakatan nak diam sampai bila? Sampai air kering kontang?

K7L : Hoi! Kenapa mesti menyusahkan rakyat Selangor!...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk