14/04/2012

Apabila 'Syaitan' Tersenyum Selepas Menipu Mahasiswa!

Inilah wajah mereka yang mengetuai demo anti PTPTN hari ini. Jika difikir melalui logik akal, demonstrasi adalah satu tindakan menunjuk perasaan dan marah kepada sesuatu perkara secara berkelompok. Maka apabila melihat mereka tersenyum ketika demo masih berjalan, Keris boleh agak bahawa demo ini hanya satu retorik pembangkang dalam cubaan mereka beritahu dunia luar Malaysia dalam keadaan huru-hara. Ah! Inilah masa mereka memanaskan badan untuk Bersih yang juga punya niat yang sama. Kerana jika dilihat semula PTPTN telah dibincangkan secara toleransi sehingga berjaya mencapai resolusi #mejabulatptptn sama seperti Bersih dimana tuntutan mereka telah dilayan oleh kerajaan.


Keris mahu pembaca nilai sendiri daripada gambar diatas. Mengapa mereka tersenyum sedangkan mereka dikatakan sedang bersoladiriti dengan perasaan marah di tepi jalan? Baca laporan secara langsung di Gerakan13 http://gerakan13.blogspot.com/.


Ingat hanya syaitan yang suka senyum kerana puas melakukan kesongsangan dan kejahatan dan marah jika ada pihak yang berbuat baik


K7L : Yang lead demo pon budak-budak failed masa belajar..nak mansuh ptptn supaya ramai budak tak boleh belajar?..jangan jadikan anak bangsa kami bodoh macam pro SMM!


Published with Blogger-droid v2.0.4

5 ulasan:

  1. kalau dah baka GAGAL....

    ReplyDelete
  2. ari tu ayah aku penah citer.. dulu kawan die mase STP, dpt pangkat 3..patut da boleh sambung belajar..tapi sebab masalah kewangan die terpaksa lupakan hasrat die tu..tp syukur alhamdulillah, walaupun x blajar tp die still berjaya dgn ade ladang n bagai.. moral of the story, sume nak jadi mcm ni ke? ble bleh blajar, x pegi sebab masalah kewangan..bile kerajaan da bagi kemudahan sumber kewangan, nak dihapuskan pulak.. dulu2 xde pon masalah mengenai ptptn ni..auku pon ade gak..ok jek student kte blajar..siap ade yg berjaya lg..tp skang knape nk kne jadikan ni sume isu? bende dulu da elok2 diam, skang nak dibisingkan..bleh je student2 sebelum ni kluar jd doktor, lawyer, cikgu and pegawai2 tinggi..tapi skang? entah la..aku pon x la pandai sgt dgn senario politik malaysia ni, tapi dari sudut pandangan aku, as long as u can preserve the peace that way, maintain it..

    wallahualam...

    ReplyDelete
  3. Nampak sangat yang ramai budak2 MELAYU,dengarlah pantun orang tua2,sebelum berbuat sesuatu,walaupun mereka x berpendidikan tinggi:
    Dengsr cakap enggang,
    Makan buah belolok,
    Dengar cakap orang!
    TERJUN MASOK LUBUK....Fikir2kan lah wahai anakmuda bakal mewarisi negara!

    ReplyDelete
  4. mak bapaknya BABI, maka trlahirlah adamadlie

    ReplyDelete
  5. Salam, kepada pasangan suami isteri yang dalam usaha meneruskan pertambahan zuriat ingin saya nasihatkan supaya mengamalkan sunah rasulullah saw iaitu antaranya sebelum menjimak isteri baca dahulu doa supaya benih yang bakal ditanam tidak turut disertai syaitan. Ini kerana, apabila kita menjimak isteri seperti pelakon porno melakukan jimak...maka akan lahirlah anak-anak yang mudah terpengaruh dengan bisikan dan ajakan syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh anak adam yang nyata.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk