07/05/2015

TH Nafi Pendedahan Dokumen - @azeezputera Tak Goyang Pasal Pelaburan TRX!


 

Terlalu banyak fitnah sejak kebelakangan ini. Termasuk yang terbaru pihak Tabung Haji pula menjadi mangsa. Namun kecekapan Pengerusi Tabung Haji membuatkan gerak langkah mereka yang memalu fitnah terkedu ketika gong dibunyikan kencang.

Terbaru pihak Tabung Haji telah membuat penafian dan laporan polis berkaitan isu tersebut yang dilihat ada pihak sengaja ingin mencari sebab dengan menuduh pembelian yang dilakukan oleh Tabung Haji berunsur mahu menyelamatkan 1MDB.



Penjelasan Tabung Haji Mengenai Pelaburannya Dalam Pembangunan Tun Razak Exchange (TRX) :

Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini memberi penjelasan mengenai pelaburannya dalam pembangunan hartanah bagi pembangunan menara kediaman (“hartanah”) di pusat kewangan Tun Razak Exchange (TRX).


Langkah ini adalah sejajar dengan strategi pelaburan hartanah TH yang memberikan tumpuan kepada sektor domestik. Pelaburan ini merupakan keputusan komersial yang menepati selera risiko dan telah melalui semua proses penilaian dalaman yang terperinci. 

Pembelian hartanah pada harga RM188.5 juta adalah pada kadar diskaun berlandaskan nilai pasaran semasa dan ia telah dinilai oleh sebuah badan penilai bebas profesional.

Cadangan pembangunan kediaman tersebut akan dibangunkan oleh anak syarikat TH, TH Properties Sdn Bhd yang dijangka akan memberi pulangan positif kepada Kumpulan TH pada masa hadapan. 

Walau bagaimanapun, TH menafikan pembelian Signature Tower (Fasa 2) oleh Kumpulan TH sepertimana yang dilaporkan di dalam blog-blog tertentu. Kebocoran maklumat melalui kertas cadangan tidak boleh dijadikan sebagai bukti keputusan muktamad pelaburan tersebut. 

TH akan terus meneroka peluang-peluang pelaburan yang seumpamanya di dalam pasaran domestik seperti yang digaris dalam rangkakerja Alokasi Aset Strategik 


YBhg. Dato’ Johan Abdullah,

Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan
Dan Ketua Pegawai Eksekutif TH.


Nampaknya akan ada pihak yang kena saman sebab tebar fitnah.

K7L : Siapa yang kena.. jeng jeng jeng...

3 ulasan:

  1. Cinapek di KL tak puas hati bila Melayu memiliki hartanah penting di tengah2 KL.
    Hajat diorang nak menghalau Melayu KL macam dap menghalau Melayu di Pulau Pinang dan macam pap menghalau Melayu di Singapura.

    Sekarang, kerajaan bijak. Pembentukkan 1MDB adalah untuk membeli hartanan2 penting supaya idak semuanya jatuh ke tangan cina yang RACIST!!! Tak mahu berkongsi, tak mahu menghormati bangsa dan budaya lain.

    Sejak dari pembentukkan 1mdb lagi, cinapek2 racist dap sudah menghidu rancangan kerajaan. Anjing2 dalam pkr seperti pondan fizi disuruh menyalak. Sekarang TH pulak difitnah.

    Melayu jangan la mudah kena tipu dan dihasut untuk membenci kerajaan Melayu sendiri! Belajarlah dari kesilapan kita di Singapura sekarang singapore, dari Pulau Pinang sekarang Penang. Selangor dah hampir nak dicina kan. Cuma satu penghalang besar kepada niat jahat cinapek2 dap ini adalah perlembagaan dan Raja2 Melayu. Itu pun diorang dah makin berani menyerang dan menggunakan anak2 Melayu sendiri untuk menyerang!!

    SOKONG 1MDB!SOKONG PEMBELIAN HARTANAH DI KL UNTUK TIDAK JATUH KE TANGAN CINAPEK2 DAP!!

    ReplyDelete
  2. Kalau TH selamatkan 1DB pun apa masaalahnya? Bukankah 1MDB pun miik kerajaan/rakyat ? Lagipun tolong menolong itu baik kan. Dapat pahala lagi. Kalau dlm keluarga kita ada yg sakit/susah, x kan kita x tolong? Lu pikirlah sendiri . Bangang punya pemfitnah.

    ReplyDelete
  3. Fitnah? 1mdb beli tanah dr kerajaan murah, tapi bila TH beli mahal/harga pasaran...TH bukan glc ke? Apa lebihnya 1mdb banding dgn TH? Kenapa kerajaan tak terus jual pd TH? Selagi tak jwb dgn telus persepsi rakyat terhadap kerajaan akan makin negatif.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk