22/11/2012

Hukuman Mati Paling Kejam - Layak Untuk Hukum Komunis?



Hukuman mati dengan cara di potong-potong tubuhnya dan disiat siat merupakan hukuman paling sadis dan kejam yang pernah ada di dunia ini. Hukuman ini pernah dilaksanakan pada zaman Dinasti Manchu (1644-1912) dikenali dengan nama Ling Chi iaitu hukuman mati yang diberikan kepada seseorang yang melanggar hukuman sangat berat.


Ling Chi merupakan hukuman paling sadis yang pernah ada di dunia, kerana pesalah yang dihukum mati akan diikat di tiang kayu di depan orang ramai, lalu bahagian tubuhnya dihiris satu per satu, dan pesalah dibiarkan hidup dalam proses ini buat beberapa waktu.

Biasanya hukuman mati ini akan di laksanakan selama 3 hari jadi dalam waktu 3 hari ini pesalah akan merasai penderitaan yang sangat menyakitkan akibat daripada luka pada potongan-potongan tubuhnya.

Namun dalam beberapa jam pesalah sudah mati, maka pelaksana hukuman mati (eksekutor) juga akan dihukum mati.

Namun bukan sebarangan orang akan menerima hukuman mati dengan cara ini, hanya mereka yang melanggar hukuman berat yang akan dihukum mati dengan cara ini sebagai contoh membunuh keluarga kerajan.


K7L : Tapi di Malaysia tak laksanakan macam ini..itupun dituduh zalim?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk