19/04/2018

Pembangkang Takut RUU Berita Tidak Benar Sebab Selama Ini Tabur Fitnah! #JomBN #KN



Di Malaysia penggubalan RUU Antiberita Tidak Benar 2018 sering kali ditolak oleh pihak pembangkang, walhal RUU sebegini telah pun diiktiraf di Jerman, Singapura dan Perancis. 

Penggubalan RUU Antiberita Tidak Benar 2018 ini dikatakan menjaga kantung kerajaan sendiri, walhal RUU ini turut melindungi pembangkang malah menyelamatkan mereka daripada segala tomahan berita palsu.

"Setiap berita palsu dapat dipatahkan dengan lontaran ilmu dan fakta" seperti pandangan golongan pembangkang. Kalau begitu, hapuskan sahaja undang-undang fitnah yang sedia ada. Gunakan saja ilmu dan fakta yang kononnya dapat menjawab kesemuanya.

Tidak nampakkah lagi rakyat sekalian dalang penyebaran berita palsu ini siapa? Penolakan demi penolakan yang dibuat adalah untuk membekung diri daripada disabitkan dengan kesalahan berita palsu.

K7L : Sebab itu goyang..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk