28/04/2018

Calon P112 Kuala Langat - Shahril Sufian Hamdan #HebatkanKualaLangat #BersamaBN #KekalNajib @ShahrilHamdan



Calon Muda, Profesional, Bijak.

Barisan Nasional Kuala Langat mempertaruhkan muka baru dan dilahirkan daripada kilang Pemuda UMNO Malaysia. Shahril Sufian Hamdan yang berumur 32 tahun merupakan calon yang membuatkan lawannya bimbang.

Merupakan Ketua Pemuda UMNO Cawangan Seri Permatang Bahagian Kuala Langat. Mempunyai darah keturunan Tok Sidang Majib yang keluarga besarnya kini bertapak di Sg Manggis dan Kathong. 

Calon sudah berkahwin dan akan menerima cahaya mata pertama pada bulan Julai 2018 InsyaAllah. 

Shahril melanjutkan pelajaran di University Of Manchester dan menerima Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dan Politik selepas menerima biasiswa penuh kerana kecermelangannya mendapat SPM 10A1. 

Kemudian beliau berjaya menggulung Ijazah Sarjana (Masters) Sosiologi Dalam Kaum, Etnik dan Pengajian Pasca-Kolonial di London School of Economics dan mendapat biasiswa penuh Chevening daripada Jabatan Luar dan Komanwel British.

Pengalaman kini merupakan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Destini Oil Services Sdn Bhd sejak 2014. Sebelum ini beliau berkhidmat sebagai Pegawai Dasar di Pejabat Ahli Parlimen Rembau (2008-2010), Pengurus Penempatan Teach For Malaysia (2011-2012) dan Perunding Strategi dan Pengurusan Mckinsey & Company (2012-2014)

Bagi pengalaman politik pula, Shahril merupakan Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (2013 - Sekarang), AJK Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat (2015 - Sekarang), Ketua Pemuda UMNO Caw Seri Permatang (2015 - Sekarang) dan Pengerusi Pertubuhan Inspirasi Komuniti Bersama Rakyat Kuala Langat (IKTIBAR) (2016 - Sekarang). 

Calon Muda ini juga telah diberi kepercayaan oleh YAB Perdana Menteri dan Khairy Jamaluddin untuk diangkat menjadi Duta Transformasi Nasional 2050 (TN50). Selain daripada itu beliau turut dilantik menjadi Ahli Majlis Tindakan Sara Hidup Negara dan pernah menjadi Ahli Parlimen Belia Malaysia (2014 - 2016)


Kini tidak ada alasan lagi untuk tidak menyokong penuh calon P112 Kuala Langat ini. Muda, Profesional, Bijak. Berilah Peluang untuk beliau berbakti untuk Kuala Langat. #BersamaBN #HebatkanKualaLangat

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk