28/07/2015

3 Sebab Kenapa The Edge Digantung?


 

Penjelasan telah diberikan, cuma tinggal kita nak terima atau tidak je. Pada Keris, memang patut digantung sebab cuba 'hancurkan' keharmonian negara dengan persepsi yang agak negatif.

Hari ini Media bermain persepdi namun pembaca bersetuju dan percaya bulat-bulat. Jadi untuk mengawal keadaan, bagi mereka rehat dahulu. The Edge bukanlah medan pembacaan yang baik.

Sejarah dah tulis The Edge suka tulis persepsi dan suka negatifkan cerita. Jadi apa salahnya?

K7L : Jangan campur hal negara orang..

1 ulasan:

  1. JAHATnya - PENIPU betul puak PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1 ni!

    Rejim-rejim Barat/Zionis pun TAK akan bersabar dengan puak PENGKHIANAT-DALAMAN yg. sanggup bekerjasama dgn. pihak MUSUH utk. sewenangnya mahu MENUMBANGKAN PM serta KERAJAAN dgn. pelbagai strategi SABOTAJ dan TERORISMA!

    Rejim-rejim Barat pun akan MENUTUP dan MENAHAN tanpa bicara, mana-mana puak yg. disyaki atau dituduh TERORIS yg. menyebarkan maklumat PALSU terutamanya utk. MENIPU rakyat dg, tujuan mencetuskan HURU-HARA dan MENGGULINGkan K'jaan!

    Kat Malaysia ni aja, terlalu berLEMBUT sangat!

    Tengok undg-undg PERLEMBAGAAN 125 adalah berkaitan HAKIM Mahkamah Persekutuan; bukan AG!

    Perkara 125. Tempoh jawatan dan saraan hakim Mahkamah Persekutuan.

    3) Jika Perdana Menteri, atau Ketua Hakim Negara selepas berunding dengan Perdana Menteri, membuat representasi kepada Yang di-Pertuan Agong dengan menyatakan bahawa seseorang hakim Mahkamah Persekutuan patut dipecat atas alasan apa-apa pelanggaran mana-mana peruntukan kod etika yang ditetapkan di bawah Fasal (3A) atau atas alasan tidak berdaya, oleh sebab kelemahan tubuh atau akal atau apa-apa sebab lain, untuk menunaikan fungsi jawatannya dengan sepatutnya, maka Yang di-Pertuan Agong hendaklah melantik suatu tribunal mengikut Fasal (4) dan merujukkan representasi itu kepadanya; dan boleh atas syor tribunal itu memecat hakim itu daripada jawatan.

    Dan lihat di mana DYMM YDPA kita adalah sebagai KETUA NEGARA mengikut undg-undg PERLEMBAGAAN
    :
    Perkara 32. Ketua Utama Negara bagi Persekutuan, dan Isterinya.

    (1) Maka hendaklah ada seorang Ketua Utama Negara bagi Persekutuan, digelar Yang di-Pertuan Agong, yang hendaklah diberi keutamaan daripada segala orang di dalam Persekutuan dan yang tidak boleh dikenakan apa-apa jua pun prosiding di dalam mana-mana mahkamah kecuali di dalam Mahkamah Khas yang ditubuhkan di bawah Bahagian XV.

    Maka DYMM YDPA kita sebagai KETUA NEGARA ada KUASA MUTLAK untuk MEMECAT AG ini - lihat di:

    Perkara 145. Peguam Negara. (5) Tertakluk kepada Fasal (6), Peguam Negara hendaklah memegang jawatan selama diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dan boleh pada bila-bila masa meletakkan jawatannya dan, melainkan jika dia ialah anggota Jemaah Menteri, hendaklah menerima apa-apa saraan yang ditentukan oleh Yang di-Pertuan Agong.

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk