24/03/2015

Nik Amar Akui PAS Sudah 'Lama' Bersendiri Dalam PAKATAN?


 

Kisah sedih PAS yang diibaratkan keldai yang menjadi tunggangan DAP-PKR tidak ramai yang tahu. Hari ini kem Ulama PAS telah mendedahkan satu persatu. Semua ini berlaku setelah perjuangan lama PAS sudah semakin pudar. 

Sejak Pakatan mula terbentuk apabila Anwar Ibrahim dilepaskan, PAS sudah dipandang rendah. Walhal kekuatan Pakatan sebenarnya terletak pada PAS yang mempunyai ahli berkali ganda berbanding PKR-DAP.

Boleh dikatakan beberapa kawasan Parlimen yang dimenangi oleh DAP-PKR memang dengan bantuan undi ahli PAS. Itupun kalau orang PAS sedarlah. Kalau tidak masakan PKR boleh menang?

Tapi dalam beberapa siri penting Pakatan, PAS seolah disisihkan. Benar kata Nik Amar, mereka jemput PAS bila perlu sahaja. Contoh mereka perlu ketika Demonstrasi sebab PAS paling jumud.

Akibat kebiasaan itu ada beberapa pemimpin kanan Parti PAS telah bersuara untuk kembali berjalan sendiri. Namun masih ada beberapa orang, 7 daripadanya adalah Ahli Parlimen PAS telah dijanjikan bulan dan bintang membuatkan mereka menentang PAS dari dalam.

Apakah nasib PAS selepas ini? Beranikah PAS membuat perjalanan sendiri seperti suatu ketika dahulu? Atau hulurkan semula tangan untuk bersama dengan Barisan Nasional? 

K7L : Siapa tahu?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk