14/09/2015

Himpunan Merah Dibenarkan? - Macai Bersih Akan Mengamuk!




Himpunan Rakyat Bersatu yang dijadualkan akan berlangsung pada Rabu ini dianggap sah mengikut undang-undang di bawah Akta Perhimpunan Aman, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar pada hari ini memetik laporan dari Malaysia Insider.

Menurut Khalid perhimpunan tersebut dibenarkan setelah mendapat kebenaran dari DBKL untuk menggunakan Padang Merbok bagi menganjurkan perhimpunan terbabit.

Tambah beliau, pihaknya juga akan melindungi keselamatan orang ramai di Kuala Lumpur selain menasihati rakyat agar tidak percaya dengan khabar angin kemungkinan berlaku rusuhan.

“Sekarang, perhimpunan akan dibenarkan berlangsung. Walaupun secara peribadi, saya tidak bersetuju dengan demonstrasi tetapi kita akan benarkan kerana ia memenuhi kriteria mengikut undang-undnag berkenaan.

“Kita akan mengerahkan tenaga anggota secukupnya dan kita mampu memastikan keselamatan semua orang,” katanya lagi. - Siakapkeli.my 


Nampaknya macai-macai Bersih yang cuba dapatkan permit tempohari akan mengamuk sakan. Kah! Mana Isham Rais? Awok tak dapat permit awok jangan mencarut lebih ya? Semoga Maria Chin kekal sabar dan tidak sakit jantung dengan berita ini.

K7L  :Macai everywhere...

1 ulasan:

  1. Bang Himpunan Rakyat Bersatu tidak langsung ada kena mengena dengan Himpunan Baju Merah.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk