11/02/2016

Eco-Bridge Untuk Hiawan Bergerak Bebas Satu Cadangan Baik!


 

Sedih dengan kematian seekor harimau yang cuba melintas lebuh raya di Lebuh Raya Pantai Timur 2 baru-baru ini harus membuka mata semua pihak.

Sudah banyak kejadian haiwan eksotik yang mati dilanggar sama ada di lebuh raya atau jalan-jalan biasa seluruh negara. Antara haiwan yang pernah dilaporkan dalam media ialah harimau akar, harimau dahan, tapir dan paling kerap ialah babi hutan.

Oleh itu pihak yang bertanggungjawab terutama Lembaga Lebuh Raya Malaysia perlulah mengikut contoh negara-negara lain yang membina laluan untuk haiwan menyeberang yang dikenali sebagai ‘Eco Bridge’.

Cadangan ini amat baik pada hemat Keris. Kerana ia boleh membantu mengurangkan kadar kemalangan di lebuhraya yang melintasi hutan-hutan di Malaysia. Apapun usaha yang baik ini kita sokong sama-sama.

K7L : Jangan ada yang fitnah sudah..

2 ulasan:

  1. itulah bodohnya engineer malaysia.. buat banguna nretak..buat highway runtuh.. skrg haiwan2 tg berdosa jd mangsa... British dtg Malaya ajar benda baik2 spt bangunan yg kukuh..mesra alam sekitar TKMAHU ikut.. yg dikut ialah minum beer di mess tentera...

    eco bridge ini sepatutnya awal2 dh mula pikir buat..tp sbb bg engineer2 kt malaysi auntung maksimum yg diutamakan..nyawa nothing la..tmbahan nyawa haiwan.. zero value la..

    ReplyDelete
  2. 1754
    Orang British yang ko sanjung tu pun dulu menjajah Afrika dan membunuh haiwan2 liar dan exotic sebagai sukan dan hiburan.

    Were you an ex British coolie? Sayang sangat kat British tu. Mesti bawak kereta jaguar buruk betul tak? Setahun sekali holiday kat London...tapi makan cari restoran Malaysia...betul tak?

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk