04/08/2014

Sila Tukar #AG - Jangan Ambil Mudah!



Pihak berkuasa diminta menjelaskan situasi sebenar berhubung tindakan segera yang diambil ke atas orang Melayu kerana kesalahan menyinggung perasaan bangsa lain.

Presiden Pertubuhan Kebajikan Insan Mulia, Aminah Abdullah berkata, tindakan itu dilihat 'double standard' kerana orang Melayu begitu mudah diambil tindakan jika melakukan sesuatu yang menyinggung perasaan bangsa lain.

“Peguam Negara, polis dan agensi-agensi terlibat digesa tampil menjelaskan situasi yang terjadi ke atas orang Melayu sejak kebelakangan ini.

“Perkara ini jelas apabila kes membabitkan bekas Naib Juara Pencetus Ummah, Shahul Hamid Seeni Muhammad dan Siti Fairrah Asyikin Kamaruddin (atau dikenali sebagai Kiki) begitu cepat dibawa ke muka pengadilan,” katanya, semalam.

Beliau pasti rakyat akan tertanya-tanya adakah wujud 'double standard' dalam menjalankan penguatkuasaan undang-undang di negara ini dengan beberapa contoh kes yang berlaku.

“Contoh sudah ada. Malah di Pulau Pinang sendiri isu membabitkan Adun Seri Delima, RSN Rayer, yang menggelar Umno 'celaka' sehingga kini masih belum ada perkembangan lanjut sedangkan Pemuda Umno yang bertindak susulan daripada provokasi
Rayer itu telah dihadapkan ke mahkamah.

“Mengapa semua ini berlaku? Kita tidak bercakap soal perkauman, tetapi ketelusan dan keadilan untuk rakyat memandangkan apa yang berlaku ini seolah-olah menggambarkan hanya orang Melayu dan Islam yang perlu berhati-hati tidak menyinggung perasaan bangsa lain,” katanya.

6 ulasan:

  1. AG YANG ADA DAH MACAM BESI KARAT NAK JUAL KAT BARANG LUSUH PUN TAK LAKU........

    ReplyDelete
  2. yang hairan lagi terang kenapa kita lambat mengesan parasit dan kejahatan AG ini setelah kes demi kes. Paling celaka Najib sbg PM apa dia buat kayu kah hari2 kes begini berlaku.. agama Islam, Melayu dan Negara dihin bersiri2 sejak beberapa tahun lepas tapi tiada satupun tindakan keras diambil maka ia telah jadi wabak merebak kepada kafir2 Cina & Paria ini yg boleh jd tak terkawal dan berlaku rusuhan Agama dan Kaum!

    ReplyDelete
  3. Deiiii.....sape2 yg memerintah.....kesabaran melayu ade limit. bkn unlimited. skrg ni..ketidakadilan dlm membuat tuduhan begitu jelas sgt2. Agama rasmi pn dihina....masih buat pekak badak....ape kes. Kalau mcm tu....buang je agama rasmi dri dlm perlembagaan. Buat ape letak kt situ ...tpi org lain hina bagai nk rak...tpi x diambil tindakan. Ape dh jadi ni.....someone dlm kerajaan...please explain.

    ReplyDelete
  4. Si AG-LIBERAL ni - memang patut DIGANTI! SUNGGUH MENCURIGAkan perangai dia ni - tapi kita rakyat biasa dari umat Islam/Melayu tak dak HAK nampaknya utk. minta dia ni sendiri diSIASAT! Perangai seolah semcm. DIKTATOR - seolah dia lebih berkuasa dari DYMM YDPA-MAIN/Mahkamah Syariah mahupun K'jaan di dlm. isu berkaitan ISLAM/umatnya!

    Aku sentiasa berdoa setiap pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENAKUT/PENGKHIANAT dihukum ALLAH SWT! Kalau nak jadi PENGKHIANAT/PENAKUT kat PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL si MUSUH ISLAM/umatnya, tak payahlah jadi pemimpin kat NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kami ni - mcm mana mereka tidoq lena pun dan makan kenyang, aku tak tahu!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

    ReplyDelete
  5. Kenapa perangai celaka AG ini terbiar sekian lama, xde sape yg ambil tindakn dan pantau dia. Mana dia suara2 lantang dlm Kerajaan. atau di AG sendiri xde staff melayu Islam ke yg hati terbuka nk jatuhkan AG Patail laknatullah ini?

    Bukti apa lg mahu kita hormati AG Patail Laknatullah ini bila Islam, Rasulullah, Masjid, Sultan, Melayu, bulan2 Islam di hina terang2.. tp tiada TINDAKAN keras berkesan terhadap kafir2 ini..

    tp bila ada sedikit shj cuitan oleh umat Islam pd Cinababi dan Hinduparia.. melatan cepat AG Patail dan PDRM ambil tindakan..

    dan NAJIB laki ROsmah tersenyum dari jauh memerhati gelagat kita yg berteriak.. NGO2 yg membantah.. sedangkan dialah DALANG yg membiarkan penyakit ini jd BARAH.

    Apakah Najib jugak agen grand design dr Yahudi dan Amerika utk hancurkan Malaysia dr dalam dan Anwar sbg ejen luaran.. apakah otak kita terlalu lemah tk boleh fikir kronologi dan perancangan kafir pada Melayu Islam yg selama ini kukuh berabad lamanya mendaulatkan Agama Bangsa dan Tanah Air?

    PLEASE DO SOMETHING UNTUK TUKAR AG PATAIL LAKNATULLAH ini atau mungkin NAJIB jugak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BRO. . .BELAJAR ABC DULU EK. LU MAEN HANTAM KROMO TAKDA FAKTA. YG ADA FUCK JE.

      Delete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk