01/11/2013

Harakah Buktikan Pro-M Pro Pembangkang? Akhirnya UIA Menang!


Official result of IIUM SRC Election 2013/2014:
Pro-M 8
Pro-U 10


Alhamdulillah. Nampaknya setelah sekian lama sejak tahun 1997 akhirnya detik sejarah berlaku buat julung julung kalinya Pro Universiti berjaya 'mandi' kan puak pro-m yang memang pro pembangkang.

Namun begitu masih ada pihak yang cuba untuk memanipulasi dan menutup kekalahan pihak WUFI dengan menggunakan media arus pembangkang. Keris yakin pasti puak WUFI rasa tergugat dan membuktikan UIA bukan kebal untuk calon Pro-Universiti.

Ramai tanya kenapa UIA menang. Di sini Keris nak menjelaskan  keputusan rasmi PRK UIAM adalah kiraan Kampus Gombak sahaja. 
Sama juga UiTM ada 14 kampus tp yg mewakili keputusan PRK adalah UiTM Shah Alam. Malaysiakini & Harakah spin yang WUFI menang, sebenarnya mereka kalah atas sebab kita tidak mengira cawangan.

Detik bersejarah ini membuktikan bahawa pengaruh pembangkang yang super merapu sudah mula merosot. Erti kata lain mereka yang tidak berminat dengan politik luar WUFI sudah mula menunjukkan tanda protes mereka kepada Pro-Monyet.

Siapa sangka setelah 17 tahun WUFI memegang tampu kuasa, kini mereka dalam keadaan terdesak setelah kalah yang tidak mereka sangka. Kata kubu kuat yang tidak boeh ditembusi namun mereka akhirnya tewas.


Kepada harakah sila berhenti sebarkan maklumat palsu yang mengelirukan kepada siapa yang membaca. Lain Kalilah untuk WUFI dan Dah Kalah-Kalah lah!

K7L : Menggelabah sudah pihak pembangkang apabila kumpulan mahasiswa mereka 'terkedok'

1 ulasan:

  1. PRK UIAM 13/14 : KEPUTUSAN RASMI PILIHANRAYA KAMPUS UIAM
    Kerusi Dipertandingkan (25 Kerusi)

    KAMPUS GOMBAK
    PRO-MAHASISWA WUFI - MENANG 11 KERUSI
    ASPIRASI MAHASISWA - MENANG 1 KERUSI
    IKRAM SISWA - MENANG 1 KERUSI

    KAMPUS KUANTAN
    PRO-MAHASISWA - MENANG 11 KERUSI
    BEBAS - MENANG 1 KERUSI

    KESELURUHAN :
    PRO-MAHASISWA - MENANG 22 KERUSI
    ASPIRASI MAHASISWA - MENANG 1 KERUSI
    IKRAM SISWA - MENANG 1 KERUSI
    BEBAS - MENANG 1 KERUSI

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk