05/06/2013

Senarai 5 Negara Tanpa Tentera Di Dunia! #NoWar


Siapa tahu tentang negara yang wujud di dunia ini tanpa tentera untuk melindungi keselamatan negara mereka? Berikut adalah 5 negara yang dikenalpasti tanpa tentera.

1. Palau


Negara kecil ni mempunyai 328 buah pulau yang terletak di Lautan Pasifik. Populasi penduduk yang menetap kat negara ni dianggarkan berjumlah 20,900 orang. Negara Palau ni mendapat perlindungan pertahanan daripada U.S.A.

2. Nauru Republic.



Merupakan sebuah pulau terumbu karang yang mempunyai populasi penduduk yang dianggarkan sebanyak 14, 000 orang. Mendapat kemerdekaan pada tahun 1968.

3. Vatican


Merupakan sebuah negara yang terletak di dalam negara (dalam negara ada negara). Mendapat perlindungan pertahanan daripada U.S.A.

4. Grenada


Grenada terletak di selatan-pantai timur Laut Caribbean. Mendapat perlindungan pertahanan daripada U.S.A.

5. Andorra


Merupakan sebuah negara kecil yang terletak di antara Spain dan Perancis. Mendapat perlindungan pertahanan daripada Spain, Perancis dan Nato


Namun begitu sebenarnya negara-negara tersebut bukanlah tidak berupaya menubuhkan pasukan askar namun mereka memilih untuk melantik negara-negara luar menjaga keselamatan. 

Ini mungkin kerana askar upahan mempunyai peralatan ketenteran yang mencukupi seperti Amerika, negara Euro dan lain-lain negara.

K7L : Tentera Malaysia?..Keris percaya tentera kita mampu jaga Malaysia tanpa perlu askar upahan..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk