12/02/2013

Mazlan Aliman Berjalan Seluruh Negara Gunakan Duit Felda?



Ada ramai anak Felda yang berjaya dan menjadi amatlah pelik mengapa kisah kejayaan anak Felda tidak menjadi bualan Mazlan Aliman. Tahukah dia dulu hidup bagaimana? Ramai yang beritahu Keris si Mazlan ni memang tak sedar diri.


Ini satu cerita pasal anak-anak Felda yang kini didalam fasa terakhir program latihan mereka. Aa mereka nak buat? Mereka nak mendaki gunung Everest. Bawa nama Felda dan Malaysia. Ini baru betul cara nak harumkan nama ANAK PENEROKA.

Mereka tunjuk kepada dunia biar dimana mereka berada mereka mampu mencabar diri masing-masing. Berbeza dengan anak-anak muda yang terhasut melalui Mazlan Aliman , yang mengajar mereka untuk hanya membangkang dan melihat semuanya negatif.

Sekalung pujian harus diberikan kepada semua ank-anak Felda yang berani. Keris sendiri tidak mampu untuk mendaki Gunung Everest hatta Gunung Kinabalu sekalipun. Maka kita hargai usaha mereka yang kiranya tidak menghuru-harakan negara sebaliknya mereka memilih untuk membawa nama Malaysia ke satu tahap yang berlainan.

Mengikut apa yang Keris tahu, mereka yang terdiri seramai 15 orang belia sebelum ini telah berjaya menakluki Puncak Gunung Kinabalu dan Trus Madi. Akan mendaki Gunung Everest tidak lama lagi.

Menurut penasihat ekspedisi, Datuk Akmar Hisham Mokhles, keazaman anak muda itu bukti belia Felda mampu berjaya dalam apa jua bidang.

"Kita akan teruskan latihan seterusnya iaitu ke Nepal di mana kita akan membawa mereka untuk menjalani latihan di ketinggian 5,000 meter, 6,000 meter dan 7,000 meter sebelum kita mengumumkan 10 nama terakhir anak Felda".




Nampak tak betapa positifnya minda anak-anak Felda yang bersyukur menjadi anak peneroka. Berbeza dengan anak-anak muda yang termakan hasutan Mazlan. Mereka semua konvoi seluruh negara tapi tak buat apa-apa yang berfaedah pun.


Seharusnya semua yang sibuk dengan ANAK pergi sekali mendaki Gunung Everest. Belajar sikit untuk harumkan nama negara. Ini membazir duit kutipan derma PAS yang akan dibuat setiap kali ceramah di kawasan Felda. Puii!

K7L : Siapa yang ajar mereka menyalib patung-patung?..Islamkah?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk