02/05/2016

Program Penyeragaman Harga Barang Bantu Rakyat Sarawak Jimatkan Kos Sara Hidup


 

Program Penyeragaman Harga dengan pemberian subsidi kos pengangkutan daripada pembekal kepada peniaga barangan asas turut memastikan barangan keperluan asas mampu dimiliki setiap rakyat pada harga berpatutuan di Sarawak dan Sabah.

Ramai yang tidka faham terutama mereka yang berada di Semenanjung. Masalah kos harga yang lebih tinggi sememannya memberi manfaat kepada rakyata Sarawak dan Sabah jika program tersebut dilaksanakan.

Contohnya harga beras 10 kilo yang dahulunya RM40 di Ba’kalalan Sarawak, dengan adanya subsidi ini, ia kini berharga RM18 sahaja. Ini memberi diskaun sebanyak RM22 untuk 10 kilo beras. 

Jika dulu mereka merasakan nasi dengan kuantiti yang terhad akibat kos yang tinggi, kini selepas program tersebut dilaksanakan, mereka sudah mampu membeli lebih beras dan tidak lagi dibebani kos yang tinggi.

Semoga rakyat Sarawak terus kekal memilih Kerajaan Barisan Nasional yang kekal realistik untuk membantu rakyat. Bukan bertanding suka-suka hanya untuk kuasa dan kurangkan majoriti parti lain.

Sebabkan kuasalah mereka bertembung sesama sendiri walaupun sudah berjanji. Berbanding Barisan Nasional, semua bertanding mengikut senarai yang telah ditetapkan. 

K7L : Undi BN!///

1 ulasan:

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk