02/05/2016

Lulus Skim Pinjamn Untuk Baik Pulih Rumah Panjang - BN Fahami Keperluan Rakyat!



Kerajaan persekutuan meluluskan sejumlah RM50 juta untuk Skim Pinjaman Rumah Panjang bagi negeri ini pada tahun 2016. Menteri Muda Perumahan Datuk Francis Harden Hollis berkata skim ini menawarkan pinjaman sehingga RM50,000 sepintu tanpa sebarang faedah dikenakan kepada peminjam.

Kementerian Perumahan Sarawakmengucapkan banyak terima kasih kepada kerajaan persekutuan kerana baru-baru ini telah meluluskan RM50 juta untuk skim ini pada tahun 2016.

Skim ini tidak lagi mengenakan sebarang faedah kepada para peminjam bagi meringankan beban mereka membayar balik pinjaman.  Perbadanan Pembangunan Perumahan (HDC) kementerian menggunakan kaedah tender terbuka untuk pembekal bahan-bahan binaan di bawah skim ini.

Dan bagi memastikan harga bahan binaan termasuk kos pengangkutan ke rumah panjang tidak dikenakan caj yang tinggi, kementerian telah membahagikan kawasan kepada lapan zon.

Zon 1 (Kuching dan Samarahan), Zon 2 (Sri Aman, Betong), Zon 3 (Sibu, Sarikei, Mukah), Zon 4 (Kapit), Zon 5 (Belaga), Zon 6 (Miri, Bintulu), Zon 7 (Marudi) dan Zon 8 (Limbang).

K7L : Untung Rakyat Sarawak di bawah BN.. Di Negeri Pembangkang semua harga rumah mahal nak mampus..

2 ulasan:

  1. bantuan serta pembangunan akan datang bila pilihanraya akan bermula..bermula lah episod penyerahan geran,bantuan,duit poket.lepas pilihanraya semuanya kembali senyap dan tunggulah 5 tahun lagi pemimpin datang suap kemulut rakya..itu lah senario politik malaysia

    ReplyDelete
  2. Ish...ish...ish...perihatin sungguh parti BN ni nooo.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk