03/05/2016

Kerajaan Beri Peruntukan RM2 Juta - Naik Taraf Jalan Di Tanah Tingg Bario #TeamAdenan



Kerajaan Barisan Nasional sememangnya sentiasa melihat jauh keadaan dan situasi kawasan setempat. Sentiasa memberi bantuan dan pembangunan seiring dengan kehendak dan keperluan rakyat tempatan.

Antaranya adalah perancangan untuk membina Pusat Tranformasi Luar Bandar di Bario. Ini bagi memudahkan penduduk tanah tinggi Bario yang terletak di timur laut Sarawak, boleh mendapatkan pelbagai kemudahan daripada kerajaan dan swasta memandangkan perjalanan dari kawasan itu ke bandar amat jauh, malah untuk ke Miri memakan masa 15 jam perjalanan darat.

Sebelum ini Timbalan Ketua Menteri Sarawak difahamkan ada memohon kerajaan pusat memperuntukkan sekurang-kurangnya RM1.5 juta bagi menaik taraf beberapa jalan tanah merah sekitar Bario, yang menyukarkan pergerakan penduduk di situ.

Dan baru-baru ini, Timbalan Perdana Menteri telah membuat pengumuman Pejabat Mikro KDN tersebut akan dinaik taraf menjadi RTC. Selain itu, kerajaan juga menyediakan peruntukan RM2 juta untuk menaik taraf jalan di kawasan majoriti kaum Kelabit tersebut.

K7L : Tahniah BN!..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk