04/05/2016

Kemelut DAP Vs PKR - Mereka Berebut Siapa Kerusi Paling Banyak Bukan Untuk Memerintah!


 
Tinggal 2 hari sahaja lagi untuk semua parti berkempen dan DAP serta PKR masih lagi terus bermasam muka. Kempen tetap dijalankan di kawasan mereka bertanding biarpun di kawasan yang mereka bertembung.

Tidak ada tanda-tanda salah satu pihak untuk menarik handbrake daripada berkempen. Kegagalan kedua-dua parti utama di dalam Pakatan Harapan ini membayangkan menjelang PRU-14, episod yang sama akan berulang.

Masalah perebutan kerusi PKR vs DAP di Sarawak akan bertambah besar di kala PRU14 nanti. Inilah masalah Pakatan Harapan apabila semua hanya tertumpu untuk berkuasa bukan untuk berkhidmat.

Mengapa DAP mahupun PKR sanggup bertembung antara satu sama lain biarpun mereka telah membuat rundingan dan perjanjian? Sebenarnya mudah sahaja jawapan yang anda semua cari.

Mereka tahu mereka akan kalah teruk di dalam Pilihanraya Sarawak yang ke 11 ini. Maka apa yang mereka perlu buat adalah menang seberapa banyak kerusi dan jadi dominan didalam Pakatan Harapan.

Amanah yang sudah dilabel sebagai parti level lalat politik memang tidak menjadi masalah kepada DAP-PKR. Maka kini siapa yang menang lebih di Sarawak, maka mereka akan dianggap 'boss' dan dominan.

Itu sahaja yang mereka mahu. Sarawak hanya medan menentukan kuasa antara PKR dan DAP. Betapa entengnya pandangan mereka terhadap undi-undi rakyat Sarawak? Biarkan sahaja mereka terus berebut.

Sebagai rakyat Sarawak yang bijak, sudah tentu memilih Barisan Nasional. Kalau kita sudah tahu BN akan menang besar, maka buat apa kita pilih wakil rakyat daripada pembangkang yang belum tentu dapat membantu rakyat Sarawak?

K7L : Undi BN... Tolak DAP-PKR..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk