02/05/2016

Apabila DAP Parti Semenanjung Bawa Orang Semenanjung Jadi PACA Bukan Ahli DAP Sarawak?



Mengapa DAP perlu membawa masuk atau mengimpot petugas-petugas parti dari luar Sarawak terutamanya dari Semenanjung untuk bertugas sebagai PACA (Polling Agents and Counting Agents) pada hari mengundi 7 Mei nanti? Tidak cukupkah sokongan penduduk tempatan atau anak jati Sarawak?

DAP sudah kaya sekarang sehingga sanggup membelanjakan tiket kapal terbang pergi balik, penginapan dan makanan kepada orang luar Sarawak sedangkan anak Sarawak dianak tirikan. Apatah lagi pekerja PACA dijanjikan ikan empurau!

1 KG ikan empurau di pasaran sekarang mencecah RM1,000. Ini belum termasuk kos untuk hidangan di restoren. Kenapa tidak semua kemewahan ini diberikan kepada Rakyat Sarawak atau DAP sendiri tidak mempercayai mereka?

Inilah sikap sebenar DAP. Mereka tidak pernah percaya dengan anak tempatan di Sarawak. Sebab itu mereka lebih sanggup bawa anak buah mereka daripada Semenanjung berbanding menggunakan khidmat ahli DAP Sarawak sendiri.


Apakah kemungkinan besar DAP Pusat mempercayai ahli DAP Sarawak tidak layak dan tidak cukup bagus untuk bertugas sebagai Polling Agent untuk DAP pada 7 Mei 2016. 

K7L : Nak pilih parti yang tak percaya orang tempatan?..

1 ulasan:

  1. Klu mrk dpt berkuasa di Swk....habislah tanah rakyat dijual dan tiada rmh kos rendah spt di Penang.
    Apalagi...kronisme dan nepotisme akan meningkat dan km tak dpt ditegur.Klu tegur gerenti akan kena pecat.
    CAT...Cara Aku Tipu rakyat akan diamal di Swk.Tender 'terbuka' dibuka untuk bnyk syarikat tapi pemilik syarikat adalah org yg sama.Taktik CAT tipu rakyat.Keluarga kaya raya dan wang simpan luar negara.
    Cara Aku Tipu rakyat utk berkuasa....

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk