07/04/2016

Siapa Yang Rasis? - DAP Sarawak Cakap Tak Serupa Bikin!



Baru-baru ini Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen agak keterlaluan apabila menyamakan gaya politik Adenan sama seperti bersifat perkauman. Dia berkata demikian di dalam video yang dipetik KiniTV, di sini.

Ini berikutan menurutnya gaya politik Ketua Menteri Sarawak, TS Adenan Satem yang bersifat kenegerian tidak sihat untuk diamalkan di dalam negara ini. Ini orang yang bercakap jenis tak pakai otak.

DAP dan Chong Chieng Jen mungkin terlupa, di dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak 2011, DAP lansung tidak berminat untuk bertanding selain daripada kawasan bandar memandangkan kawasan bandar mempunyai kepadatan penduduk dan pengundi berbangsa Cina. 



Malah kesemua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang mewakili DAP sejak PRN Sarawak 2011 tidak ada seorangpun berbangsa selain daripada kaum Cina. Siapa yang rasis? DAP atau Ketua Menteri Sarawak?

K7L : Cakap tak serupa bikin..

1 ulasan:

  1. Dap Swk sama pukimak dgn dap tokong.Mengapi2 etnik Swk membenci etnik pain demi kelangsungan politik.Mencipta senario politik kebencian dgn menjadikan sesebuah kaum ditindas oleh kerajaan.Yang malangnya NGO tersebut mudah dianjingkan demi meraih kuasa mrk.Kenapa NGO tersebut tidak berani menyalak dap swk yg mana kaum cina mrk memberi gaji yg langsung tak setimpal dgn beban kerja pekerja mrk yg majoriti adalah bangsa bumi.Klu di syarikat2 besar pulak...kaum cina dap lbh mudah dinaikkan pangkat dan diberi gaji lbh tinggi.
    NGO bodoh tersebut sibok dgn referendum ttp nasib bangsa yg berkuli dgn cina2 dap tak pernah dipedulikan.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk