04/04/2016

LGE Perlu Buat Deklarasi Harta Sebelum Dan Selepas Jadi CM!



Kita sebenarnya agak hairan dan pelik apabila cerita pasla pembelian rumah Banglo di Jalan Pinhorn itu bagai ada banyak benda yang disembunyikan. Terlalu banyak episod yang mendedahkan skandal demi skandal.

Kekayaan dan pemilikan harta yang secara tiba-tiba mendadak naik membuatkan kita tertanya-tanya dari mana wang Lim Guan Eng dapat? 

Sebagai Ketua Menteri Lim menerima gaji pokok sebanyak RM14,000 sebulan. Namun, sebagai ADUN Air Putih, beliau turut menerima RM11,250 sebulan. Lebih kurang RM15,000 sebulan.

Tetapi beli kereta ratus ribu dan Rumah Banglo harga jutaan ringgit. Apakah dia secara tiba-tiba boleh jadi kaya bila jadi Ketua Menteri Pulau Pinang? Di sini kita nak desak dia supaya memberanikan diri.

Guan Eng perlu membuat deklarasi harta secara terbuka tentang hartanya ketika sebelum menjawat Ketua Menteri Pulau Pinang dan selepas. Sebab rasa macam terlalu banyak perubahan.

Bersediakah Guan Eng untuk berbuat demikian?

K7L : Kalau betul kena berani laaa...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk