08/04/2016

Graduan IKBN Raih Pengalaman Dengan Syarikat Automotif Bertaraf Dunia!


 

Ini merupakan salah satu daripada janji Kerajaan Barisan Nasional yang ditunaikan secara tidak langung dalam sektor pendidikan. Kejayaan yang diraih oleh Kementerian Belia Dan Sukan di bawah YB KJ membuahkan hasil.

Seramai 154 graduan Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) yang menjalani latihan di syarikat automotif berjaya memperoleh pekerjaan di beberapa syarikat automotif yang bekerjasama dengan Kementerian Belia dan Sukan (KBS).

Antara syarikat automotif yang menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) dengan KBS ialah Tan Chong Group, Tan Chong Motors, Warisan Tan Chong Holdings, Mercedes Benz dan Perodua.

Hasil kerjasama IKBN dengan pemaju industri khususnya dalam sektor automobil dan perkhidmatan bagi meningkatkan potensi peluang pekerjaan graduan IKBN dalam pasaran tempatan serta luar negara meningkat dari 80 peratus hingga 90 perastus dari 2013 hingga hujung tahun 2015.

Sangat menarik. Ini baru betul janji Barisan Nasional! 

K7L : Tahniah adik-adik.. tunggu yang lain pula merasa...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk