01/04/2016

DAP Melaka Sudah Lama Tolak Keluarga Lim?



Dalam pada kecohnya Malaysia dengan kisah rasuah Guan Eng. Politik tanah air juga dikejutkan secara tiba-tiba pasal skandal rasuah Guan Eng yang melibatkan Rumah Banglo serta Tanah Taman Manggis.

Semuanya berhubung kait dengan isteri LGE dan LGE sendiri yang sebenarnya merupakan barisan kepimpinan DAP Melaka. Pada tahun 2005, penolakan DAP Melaka terhadap keluarga LIM sudah bermula.

Pada tahun tersebut, apabila pemilihan semula DAP Melaka dijalankan, isteri Guan Eng mendapat tempat kedua terakhir dan kalah. Lim Guan Eng juga kalah namun autoatik berada dalam kepimpinan kerana kedudukannya sebagai Setiausaha Agung DAP.

Teresa Kok ketika itu juga ada menyatakan wuud konspirasi menolak keluarga Lim yang akhirnya Betty dihumban sebegitu teruk dalam kepimpinan. Dia menjadi calon ADUN pun kerana ia ditentukan oleh DAP Pusat, jika tidak haram dia nak dapat.

ADUN Kota Laksamana ini sehingga hari ini tidak diberi peluang sangat pun oleh DAP Melaka. Akhirnya kepimpinan DAP Melaka oleh Goh sudah mula bergolak dan memberi tekanan kepada DAP.

Ia seakan-akan signal bahawa Guan Eng sedang lemah dan ini masanya untuk singkirkan terus Betty dari Melaka dan tidak akan menerima Guan Eng ke Melaka jika dia ditolak daripada Singapura.

Siapa yang jadi pilihan DAP untuk menjadi Setiausaha Agung? Ramai yang tunggu Lim Kit Siang 'padam' sebenarnya. Jika tidak masakan Guan Eng mampu berdiri teguh. Mereka juga 'berkongsi' apa sahaja.

K7L : Mungkin Miss Phang lebih tahu?

1 ulasan:

  1. Bangkai apek rasis nak campak kat mana bila dia 'padam' nanti???

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk