02/03/2016

Ramai Bisu Bila Malaysia No 6 Harga Petrol Terendah Di Dunia!


 

Biarpun ada negara terpaksa menaikkan harga petrol mereka kerana harga minyak mentah yang jatuh sehingga ke paras terendah sejak 2003, Malaysia tetap mampu mengekalkan harga petrol yang rendah.

Negara berkenaan terpaksa menaikkan harga petrol berikutan pendapatan yang berkurangan dari hasil minyak mentah kerana kemerosotan prestasi harga komoditi berkenaan.

Malaysia masih menempatkan diri dalam kalangan 10 buah negara yang meletakkan harga untuk petrol yang terendah setakat ini. Dalam ranking DUNIA! No 6 paling rendah. Aneh pula sebab tak ada yang bising mahupun bersyukur. 

Bila naik meroyan macam hilang dunia. Bersyukurlah dengan rezeki yang ada.

K7L : Jangan kecam Keris..

3 ulasan:

  1. Tak dinafikan harga mingak kita antara yg terendah tetapi kenapa harga barang tidak turun selari dgn harga minyak sebagaimana harga barang Naik selari dengan kenaikan harga minyak. Apa tindakan pihak yg berwajib...tak kan ikut sahaja apa yg towkey2 cina cakap .

    ReplyDelete
  2. just for this month, march 2016. April 2016?

    ReplyDelete
  3. Bagaimana dengan bulan FEBRUARY, jANUARY, DISEMBER.......???????
    Ramai orang tanya masa tu. Apasal HARGA MINYA TURUN SIKIT, SEDANGKAN HARGA SETONG jatuh bawah usd28....?????
    Baru sekali jatuh nombor 6 dah spin!!!!!
    Begitu juga matawang naik setengah sen, dah spin seolah-olah naik dah cecah langit!!!!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk