18/03/2016

Rahman Dahalan Sebat Muka LGE Pasal Rumah Mampu Milik?



Memang tidak dinafikan rakyat Pulau Pinang kini amat tertekan untuk memiliki rumah sendiri, memandangkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sibuk meragut keuntungan dengan membina rumah-rumah mewah di negeri itu

Bila didesak untuk membina rumah mampu milik bagi mereka yang berpendapatan rendah, Guan Eng membina rumah mampu milik dengan harga serendah RM400,000 seunit.

Bila ditanya mengapa rumah mampu milik berharga seakan rumah mewah, Guan Eng menuduh kerajaan persekutuan yang telah menetapkan harga tersebut.

Walau bagaimanapun, dalam sidang Parlimen semalam, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan telah membongkarkan rahsia besar Guan Eng yang selama ini sering menipu rakyat Pulau Pinang.

Menurut Rahman Dahlan, harga rumah di Pulau Pinang tidak ditetapkan oleh kerajaan persekutuan, sebaliknya harga rumah di negeri itu ditetapkan sendiri oleh Ketua Menteri Pulau Pinang.

Jelas Rahman Dahlan, bagaimana Guan Eng boleh menuduh kerajaan persekutuan menetapkan harga yang tidak masuk akal bagi rumah mampu milik di negeri itu, sedangkan di negeri-negeri lain kerajaan menetapkan harga dibawah RM200,000.

Dengan pendedahan yang dilakukan oleh Rahman Dahlan itu, rakan-rakan Guan Eng panas 'bontot' sehingga menghuru-harakan sidang Parlimen yang berlangsung semalam.

K7L : Mampu Tengok adalah....

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk