07/03/2016

LGE Tak Mahu Jumpa Azmin - DAP Yakin Menang Penang Tanpa PKR?


 

Ada beberapa perkara yang perlu kita lihat, ianya berkaitan dengan politik di Pulau Pinang. Keris fokuskan di sana kerana Pulau Pinang dikatakan kubu kuat DAP dan tidak mungkin akan kalah lagi.

Soalan Pertama - Apakah yang akan terjadi apabila Adun Penanti menangis dan tidak diendahkan sehingga sekarang?

Kalau Adun PKR merayu untuk dibantu di kawasan sendiri pun payah, apakah ini maksudnya PKR bukanlah rakan oenting bagi DAP di Pulau Pinang?

Soalan Kedua - Tidak sokong Usul

Ramai daripada ADUN-ADUN PKR di Pulau Pinang yang merasa tidak bersetuju dengan usul tambakan. Akhirnya mereka 'dibuang' daripada kerusi selesa. Semuanya kena ikut telunjuk LGE. Apakah selepas ini PKR di Pulau Pinang sama taraf macam PAS?

Soalan Ketiga - LGE tidak mahu jumpa Azmin

Sekarang ini kita tengok Azmin ada LGE tak ada. Dan sebaliknya pula kalau LGE ada pastinya Azmin tidak kelihatan. Masing-masing mula 'bertekak' dengan 'manipulasi kuasa' yang ada. 

Kini LGE seperti memberi signal kepada PKR, tanpa DAP sudah pasti PKR tidak boleh memerintah Selangor dan PKR tidak diperlukan di Pulau Pinang. Bersediakah? Tapi Keris harap rakyat Penang tidak lagi memilih kerajaan cauvinis DAP.

K7L : Dah macam nak jadi Singapura dah..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk