07/03/2016

LGE Mula Cari Pengaruh 'Bukan PKR' Untuk Undi Melayu?




Dua grand design untuk menawan Putrajaya pada PRU 14 adalah menggunakan platform Pakatan Harapan (PH) dan Grand Coalition (GC). 
PH dibentuk pada 22 September 2015 yang menggabung tiga parti pembangkang, DAP, PKR dan PAN yang bakal bertanding melawan BN pada PRU 14. 

Datuk Saifuddin Abdullah dilantik sebagai Ketua Sekretariat PH. GC pula dihasilkan melalui retreat DAP Selangor Selasa lepas yang menghimpunkan tokoh-tokoh politik tertentu diklasifikasi mempunyai pengaruh yang mempunyai agenda sama untuk menyelamatkan Malaysia. 

Salah seorang tokoh yang sudah dilantik dalam GC adalah Datuk Zaid Ibrahim ditugaskan mengetuai perhimpunan Anti-Najib, 27 Mac ini. 

Platform GH ini bertujuan untuk mengikis sokongan terhadap BN dan meningkatkan sokongan PH.  Kedua-dua platform ini diilhamkan oleh pemimpin Diktator DAP, Lim Kit Siang bagi mencapai impian perjuangan parti itu untuk mewujudkan Malaysian Malaysia

 

K7L : Jangan sesekali duduk semeja dan bersetuju dengan DAP..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk