21/01/2016

DAP Parti Tidak Sah? - RoHS Masih Belum Luluskan?



DAP sebenarnya tidak mempunyai pimpinan yang sah disemua peringkat termasuk pimpinan tertinggi parti itu selagi Pendaftaran Pertubuhan (ROS) tidak mengesahkan pemilihan semula Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) parti tersebut.
Bak kata Bekas Naib Pengerusi DAP Kebangsaan Zulkifli Mohd Noor Khamis menggesa semua pihak supaya tidak mengiktiraf jawatan disandang pemimpin DAP sehingga mendapat pengesahan ROS.

Beliau mendakwa sehingga kini DAP sebenarnya tidak mempunyai pemimpin yang sah di semua peringkat malah arahan dan keputusan yang dibuat oleh mereka juga dianggap tidak sah.

“Mereka ini dalam CEC hari ini tidak ada jawatan, jawatan yang diadakan adalah jawatan yang tidak sah. Hanya satu kumpulan yang melantik sesama sendiri. Jadi, saya harap semua yang berkenaan atau media jangan dok kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, Pengerusi DAP Karpal Singh.

“…ini kerana jawatan itu tidak sah. Anda nak sebut mereka sebagai bekas…betul, tetapi sebagai pengerusi, sebagai setiausaha agung…tidak, mereka bukan lagi…patut betulkan perkara ini,” katanya pada sidang akhbar di Pulau Pinang.

Dalam surat bertarikh 12 Disember kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, ROS menasihati DAP supaya tidak membuat keputusan bagi pihak parti itu sehingga siasatan berhubung pemilihan semula itu selesai dijalankan.

Dalam surat itu, ROS turut meminta empat set dokumen berkaitan dengan notis pemilihan semula dihantar kepada 2,575 ahli, senarai perwakilan dengan nama, alamat dan bahagian, senarai 985 bahagian dengan status “Sijil A” dan senarai 1,740 perwakilan yang layak mengundi dalam pemilihan semula itu.

Nampaknya sah atau tidak semua surat watikah atau apa-apa berkaitan DAP Kebangsaan yang ditandatangani oleh Lim Guan Eng? Kalau tak sah bolehkah mereka bertanding di Sarawak?

K7L : Parti tak sah!...

1 ulasan:

  1. ASS..WR.WB.SAYA IBU YANI TKW MALAYSIA INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA MBAH WASTUH,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN MBAH SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN KEBUN YANG DULUNYA SEMPAT DIGADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN MBAH WASTUH,YANG MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA 4D HONGKONG KEPADA SAYA DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI SAYA SILAHKAN HUBUNGI NO HP: ((( 0853 7778 4848 ))) MBAH WASTUH JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL MBAH WASTUH SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN SENDIRI..
    • لالله�أشهدألاإله إلاالله،وأشهدأن محمدرسوالله

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk