27/01/2016

ADUN PKR Pulau Pinang Beri Amaran Kepada Rakyat Sarawak?




Rakyat Sarawak mungkin tidak tahu bahawa di Pulau Pinang, kerajaan dibawah pentadbiran DAP mengabaikan pembangunan rakyat di kawasan pedalaman.

Apa yang menarik ialah kawasan DUN Menanti adalah dibawah kendalian ADUN PKR, rakan DAP dalam Pakatan Harapan!

ADUN PKR Pulau Pinang, Dr. Norlela Ariffin menangis kesedihan semasa sidang DUN Pulau Pinang kerana luahan dan persoalannya mengenai pembangunan penduduk kawasan Penanti diabaikan.

"Kawasan saya kawasan kampung yang terpinggir, saya bawa suara orang kampung...yang mendengar suara saya Padang Kota saja," luahnya sambil menangis.

Dr Norlela Ariffin (PKR-Penanti) berkata, semua 28 kawasan di DUN Penanti adalah kampung yang tidak mempunyai kemudahan asas seperti pengangkutan, mesin ATM dan banyak lagi.

"Saya sedih sangat...sebab kerajaan ini (Pulau Pinang) sepatutnya...DAP adalah satu parti yang sosial demokrat...apa yang saya nak cakap dengan orang kampung bila balik, tanya pasal sungai jeti pun tak jawab," katanya.

Sebelum memerintah, DAP menabur janji manis kepada rakyat di kawasan tersebut; slogan UBAH menjadi bahan kempen. Namun apa yang terjadi, selepas menang, DAP meminggirkan kawasan tersebut.

Berbalik kita kepada keadaan atau senario politik di Sarawak, DAP menabur janji kepada rakyat seolah-olah segala masalah rakyat akan selesai apabila mereka (DAP) diberi peluang untuk memerintah.

Sedangkan rakyat di Sarawak tidak tahu keadaan sebenar; keluhan bukan setakat dari penyokong BN, malah rintihan penduduk di DUN PKR Pulau Pinang turut diabaikan oleh DAP.

DAP Sarawak fokus kepada kawasan pedalaman Sarawak yang mana menurut mereka semua kawasan pedalaman akan penuh dengan projek pembangunan sekiranya DAP atau Pakatan Harapan diberi peluang memerintah.

Bagaimana rakyat di Sarawak mahu percaya dengan janji manis DAP? Kawasan rakan sepakatan (PKR) diabaikan, inikan pula mahu membangunkan kawasan di Sarawak yang sekarang ini berada di dalam kawasan Barisan Nasional Sarawak.

Apa kemampuan DAP Sarawak? Walhal kawasan bandar yang dimegah-megah oleh DAP sebelum ini dibangunkan menggunakan peruntukan projek dari kerajaan Pusat dan Negeri Sarawak (Barisan Nasional).

Penyokong PKR Sarawak pula jangan jadi seperti PKR Pulau Pinang. Bukti video diatas sudah cukup untuk mengajar bahawa DAP bukan sekadar berjanji kosong, malah mereka (DAP) juga hanya mementingkan agenda parti, bukan membantu rakyat.


K7L : Jangan Pilih DAP!

1 ulasan:

  1. ASS..WR.WB.SAYA IBU YANI TKW HONGKONG INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA MBAH WASTUH,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN MBAH SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN KEBUN YANG DULUNYA SEMPAT DIGADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN MBAH WASTUH,YANG MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA 4D HONGKONG KEPADA SAYA DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI SAYA SILAHKAN HUBUNGI NO HP: ((( 0853 7778 4848 ))) MBAH WASTUH JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL MBAH WASTUH SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN SENDIRI..
    • لالله�أشهدألاإله إلاالله،وأشهدأن محمدرسوالله

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk