29/12/2015

DAP Masih Sokong Atlet Israel Biarpun Kenyataan Di Tarik Balik?



Will Malaysia boycott the Olympic Games if Israel were to be the host country of Olympic Games?” bertarikh 26 Disember.

Kenyataan Chong itu membidas Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang berkata, Malaysia menerima keputusan Israel tidak menyertai Kejohanan Perahu Layar Remaja Dunia (YWC) anjuran Persekutuan Perahu Layar Antarabangsa (ISAF) di Langkawi.

Chong dalam kenyataannya menuduh Khairy menggunakan sentimen politik dan peribadi, sambil menambah, sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan berkecuali daripada politik.


Dan kenyataan itu ditarik balik setelah dikecam dengan hebat. Namun nampaknya penarikan balik itu tidaklah seikhlas mana. Lihat kenyataan dibawah anda akan faham. Mereka MASIH mahu beri atlet Israel 'keadilan'. Bodoh punya DAP!



Kesalahan Ketua Biro pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin tidak boleh dilupakan dengan hanya memohon maaf kerana kesalahannya itu melibatkan sensitiviti umat Islam dan rakyat Malaysia amnya. Jadi mahukah anda menyokong puak yang MENYOKONG ISRAEL?


Mustahil Chong Zhemin tidak tahu itu sensitif di Malaysia hatta secara rasmi negara haram itu tidak diiktiraf oleh Malaysia. Dalam passport Malaysia juga ditulis "Passport ini sah digunakan untuk semua negara kecuali Israel" dan "This passport is valid for all countries except Israel". Takkan dua bahasa ini tidal difahami oleh Chong Zhemin? 

Payah kalau sokong puak yang tak sayang negara. Dan tak faham makna perpaduan.

K7L : Masalah kalau DAP pun tak patriotik..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk