14/10/2015

Nizar Dan Mujahid Tak Malu Menang Atas Nama PAS Tapi Tak Mahu Turun!



Ipoh - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Dr Mujahid Yusuf bertegas tidak akan tunduk kepada desakan PAS Perak.

Mereka berpendirian untuk tidak mengosongkan kerusi dimenangi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu, berikutan mendakwa ia dimenangi atas nama pakatan pembangkang.

Mohammad Nizar yang juga bekas Menteri Besar Perak berkata, kemenangannya di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Changkat Jering pada PRU-13 itu bukan semata-mata disebabkan atas nama PAS, tetapi kerana pengundi mahu kemenangan parti itu bersama pakatan pembangkang.

“Saya tidak mengkhianati bai’ah yang dibuat bersama PAS, sebaliknya parti itu yang mengkhianati Pakatan Rakyat. Sebaliknya yang patut letak jawatan bukan saya, tetapi wakil rakyat PAS kerana mereka mengkhianati pakatan yang dipersetujui bersama sebelum ini,” katanya ketika dihubungi, di sini, kelmarin.


Kelmarin, mesyuarat Badan Perhubungan PAS Perak sebulat suara mendesak Mohammad Nizar dan Mujahid segera meletak jawatan sebagai ADUN dan Ahli Parlimen kawasan masing-masing berikutan tindakan mereka melanggar bai’ah dibuat sebelum ini.

Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria, berkata, perbuatan kedua-dua wakil rakyat itu menyertai dan memegang jawatan dalam Parti Amanah Negara (AMANAH) jelas melanggar perjanjian mereka sebelum PRU-13.

Sumber: myMetro

K7L : Orang macam ini mana tahu makna sumpah?...

2 ulasan:

  1. Kalau letak jawatan nak makan apa?
    Biar hancur di mamah api neraka kerana berzina setiap malam dengan bekad isteri kerana melanggar sumpah,namun letak jawata tdak samasekali.Dapa nak bagi rbi2 sebulan? Inilah mata pencatian dia.

    ReplyDelete
  2. Kalau letak jawatan nak makan apa?
    Biar hancur di mamah api neraka kerana berzina setiap malam dengan bekas isteri kerana melanggar sumpah,namun letak jawatan tifak samasekali.Sap
    a nak bagi ribu2 sebulan? Inilah mata pencatian dia.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk