19/10/2015

Isu Berebut Kerusi - PAN Takut Duduk Sebelah PAS?



Isu perebutan tempat duduk dijangka menghangatkan pembukaan sidang Dewan Rakyat yang bermula Isnin depan.

Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata, ia berikutan pertukaran parti beberapa Ahli Parlimen Pas ke Parti Amanah Negara (Amanah).

"Walaupun nampak remeh, namun ia tetap menjadi tumpuan awal pada Mesyuarat Ketiga Penggal Ketiga Parlimen Ketiga Belas kali ini.

"Sekarang ini, mereka akan bergaduh soal kerusi. Jadi perlu juga saya cerita tentang tempat duduk. Pertengkaran akan berkisar mengenai parti baharu selepas bercerai dari parti lama.

"Satu lagi adalah soal di mana pemberita akan diletakkan, itu juga akan menjadi panas. Saya sebenarnya mahu muntah dengan politik sebegini," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.


Kenyataan YDP Dewan Rakyat sebenarnya ada asas. PAN yang tujuh ekor itu confirm akan goyang untuk duduk sebaris atau bersebelahan dengan Ahli-Ahli Parlimen PAS. Mahukan tidak goyang.

Kalau dah hari-hari mereka sumpah seranah sejak mereka kalah dalam pemilihan PAS, hari ini mereka nak duduk sekali? Mesti tidak. PAS nampaknya suda mula steady dan tahu musuh sebenar mereka adalah DAP dan konco-konconya.

Kita tengok apa akan berlaku memandangkan tadi baru mula.

K7L : Hatta berani bercakap tapi tak berani tentang mata dengan MP PAS?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk