04/09/2015

Peru Kritik Malaysia Pasal 'Transparency' Sedangkan Negara Sendir Lagi Banyak Rasuah?


Tahun 1998 Naib Presiden Amerika memalukan Perdana Menteri Malaysia dihadapan pemimpin-pemimpin Asia Pasifik dlm sidang APEC di Kuala Lumpur. Pada masa tersebut, kita pertahankan Perdana Menteri dan mengutuk tindakan tersebut. 

Sekali lagi pihak luar cuba memalukan Perdana Menteri dan Malaysia. Beliau adalah Jose Ugaz dari Peru. Wakil pertubuhan dari negara Peru mengkritik Perdana Menteri dalam satu majlis Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC).

Tentang 1MDB dan RM 2.6 billion telah banyak kali diperjelaskan oleh Perdana Menteri dan banyak pihak. Semua pihak hanya perlu dapatkan laporan rasmi setelah semua siasatan yangdilakukan oleh pihak yang dipertanggungjawab selesai. 

Namun agenda Yahudi tetap ada. Pencacai-pencacai Yahudi di Malaysia seperti pembangkang sudah pasti akan mengambil kesempatan mendgadakan forum untuk memburukkan negara dan Perdana Menteri.




Berbalik kepada Jose Ugas yang datang dari Peru, untuk makluman semua, Transparency Index Malaysia tahun 2014 = 50/175, meningkat dari 60/175 (2011). Ini berlaku semasa pemerintahan DS Najib Tun Abdul Razak. Manakala Transperancy Index bagi Peru pula adalah 85/175, jatuh dari ranking 83/175 (2011). Daripada teruk kepada lebih teruk. Dan semalam, Jose Ugaz yang juga ahli perundangan Peru, ingin mengajar Malaysia tentang 'transparency' atau ketelusan.

sumber

K7L : Jaga negara sendiri dah laaa...

1 ulasan:

  1. Boleh bagi tahu tang mana yang perdana menteri jelas kan? Sumber? Video? Link? Ke macai2 dia yang tolong jelaskan? Merapu sana sini bangsat haram jadah betul la...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk