11/09/2015

8 Syarikat GLC Rugi Besar- Semua DEIG Telan Duit Rakyat?



Semenjak Selangor bertukar Menteri Besar, banyak peristiwa yang dianggap krisis berlaku dalam kerajaan negeri.

Tumpuan kita adalah kepada krisis sosio-ekonomi di mana rezab yang terkumpul di era TS Abdul Khalid Ibrahim sebanyak RM30 Billion menjadi rebutan dan membawa kepada penyingkiran beliau sebagai Menteri Besar.

Sebelum ini umum didedahkan dengan penutupan dan penjualan dua buah hotel yang dianggap sebagai legasi Barisan Nasional, iaitu Hotel Brisdale dan Hotel Quality. Kedua-dua hotel tersebut dibina di zaman Barisan Nasional memerintah dan akhirnya ghaib di zaman Pakatan Rakyat pimpinan YAB Dato' Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

Tidak cukup dengan itu, dari 28 syarikat-syarikat milik kerajaan negeri, hanya 8 syarikat sahaja yang mencatatkan keuntungan sementara 20 syarikat lagi mengalami kerugian ratusan juta ringgit pada 2014.

Apakah ini sumbangan parti-parti pakatan terhadap kemajuan dan kemakmuran yang telah dicipta di zaman Barisan Nasional mentadbir Selangor?

K7L : Sedarlah anak-anak Selangor..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk