04/06/2015

PAS Sedang Dalam Keadaan Terdesak Jika Terus Kongsi Kuasa Dengan DAP?


 

Orang-orang lama PAS kini nampaknya sudha tidak tahan lagi selepas dua penggal mereka melihat PAS dianjingkan sebegitu rupa. Maruah PAS semakin pudar kebetulan ada barisan pemimpin yang tidak sayang pada PAS dan lebih pada motif individu.

Kini usaha untuk hapuskan ketiga-tiga perkara itu amat jelas kelihatan dari mereka yang bersama dengan PasMa. Tapi kita lihat bagaimana satu demi satu pemimpin 'ada nama' tumbang pada muktamar kali ini.

Orang UMNO juga kena ambil pengajaran tentang apa yang dilalui oleh PAS. Mereka berbalah sesama sendiri dan akhirnya PAS lemah dan terus lemah. Untuk bangkit mereka perlu mula semula dari bawah.

Sedangkan dahulu sebelum wujud Pakatan Rakyat yang tidak berdaftar, PAS terkenal sebagai pembangkang yang bagus dan hebat. Tetapi hari ini kehebatan itu PAS kongsikan dengan DAP dan PKR menjadikan PAS hanya keldai suruhan.

Kita tunggu dan lihat pengundian PAS nanti. Apakah PAS akan terus menyimpan si kitol dalam kepimpinan PAS atau mereka dibersihkan terus.

K7L : PAS orang Melayu.. UMNO pun orang Melayu...

1 ulasan:

  1. DALAM PAKATAN, BOS BESARNYA PKR, TUKANG PUKULNYA DAP, PAS PULA KAHDAMNYA

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk