01/07/2014

Lapangan Terbang Antarabangsa Kulim - Liow Tiong Lai Bikin LGE Mengamuk @Mctheoryz @MukhrizMahathir




Alhamdulillah.. Dato Seri Haji Mukhriz Mahathir terus istiqomah untuk merealisasikan pembinaan LTA Kulim biarpun Lim Guan Eng meroyan cuba menghalangnya.

Mctheory kata kita kena ingat,sudah lebih 40 tahun Pulau Pinang ditatang bagaikan minyak yg penuh oleh Kerajaan Pusat biarpun sudah dua penggal Kerajaan Negeri Pulau Pinang ditadbir oleh parti DAP. Buktinya Kerajaan Pusat tetap meneruskan projek Jambatan Kedua Pulau Pinang.

Nampaknya, sikap KIASU Lim Guan Eng ini mungkin di dasari oleh kejayaan negeri Kedah di bawah pentadbiran DS Mukhriz Mahathir yang berjaya menarik pelaburan masuk ke negeri Kedah daripada bulan Januari hingga Mac 2014 sebanyak lebih rm4 bilion berbanding Pulau Pinang sebanyak rm800 juta lebih sahaja.

Jadi, kita selaku rakyat Kedah tanpa mengira latar belakang politik..marilah sama-sama kita berdiri teguh di belakang DS Mukhriz Mahathir serta sama-sama berdoa agar pembinaan LTA Kulim ini menjadi kenyataan dan menjadi pemangkin kemajuan di negeri kita yg tercinta ini..In Sha Allah.


Kerajaan Sedia Kaji Cadangan Mukhriz – Liow Tiong Lai 


Kerajaan akan mengkaji cadangan negeri Kedah untuk membina lapangan terbang antarabangsa baharu di Kulim, kata Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata setakat ini, pihaknya belum menerima kertas cadangan berhubung perkara itu.

“Saya belum ada laporan terperinci, saya kena tengok dulu semua butiran baru saya boleh membuat komen lanjut.

“Masih terlalu awal untuk saya komen pasal lapangan terbang dan pastinya mereka akan hantar kertas cadangan terperinci dan saya akan menelitinya,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Mesyuarat Tahunan MCA Bahagian Bukit Bendera di sini, Ahad.

Turut hadir Pengerusi Jawatankuasa Perhubungan MCA Pulau Pinang Datin Paduka Chew Mei Fun, yang juga Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Liow berkata demikian ketika mengulas pengumuman Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir bahawa negeri itu bakal memiliki lapangan terbang antarabangsa baharu di tanah seluas 600 hektar yang akan merancakkan lagi pertumbuhan ekonomi di utara tanah air.

Kedah kini memiliki dua lapangan terbang iaitu Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim dan Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi.

Liow turut mengulas permintaan kerajaan negeri Pulau Pinang yang mahukan landasan kedua untuk menaik taraf Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang dengan berkata pihaknya akan meneliti perkara itu.

“Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang di Bayan Lepas sebuah lapangan terbang yang besar, bukan lapangan terbang kecil, dan ia juga sebuah lapangan terbang yang dapat meningkatkan ekonomi di negeri ini,” katanya.

Ketua Menteri Lim Guan Eng sebelum ini memaklumkan Pulau Pinang memerlukan landasan kedua memandangkan jumlah penumpang di lapangan terbang itu meningkat, selain peningkatan pengangkutan kargo udara berikutan pelaburan langsung asing. -Mstar



Jom sahabat join kami di Mukhriz Mahathir FC.. nak join KLIK LINK bawah ni..

https://www.facebook.com/MukhrizMahathirFC


K7L : Stady MM!..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk