30/06/2012

Iblis Benci Rasulullah - Nik Aziz Mahu Bekerjasama Dengan Syaitan?





Dari Muadz bin Jabal dari Ibn Abbas:

Ketika kami sedang bersama Rasulullah SAW di kediaman seorang sahabat Anshar, tiba - tiba terdengar panggilan seseorang dari luar rumah:
"Wahai penghuni rumah, bolehkah aku masuk? Sebab kalian akan membutuhkanku. "

Rasulullah bersabda : "Tahukah kalian siapa yang memanggil?"

Kami menjawab : "Allah dan rasulNya yang lebih tahu."

Beliau melanjutkan, "Itu iblis, laknat Allah bersamanya."

Umar bin Khattab berkata: "Izinkan aku membunuhnya wahai Rasulullah"

Nabi menahannya :" Sabar wahai Umar, bukankah kamu tahu bahwa Allah memberinya kesempatan hingga hari kiamat? Lebih baik bukakan pintu untuknya, sebab dia telah diperintahkan untuk ini, fahamilah apa yang hendak ia katakan dan dengarkan dengan baik."

Ibnu Abbas RA berkata: Pintu lalu dibuka, ternyata dia seperti seorang tua yang cacat satu matanya. Di janggutnya terdapat 7 helai rambut seperti rambut kuda, taringnya terlihat seperti taring babi, bibirnya seperti bibir sapi..

Iblis berkata: "Salam untukmu Muhammad.... Salam untukmu para hadirin..."

Rasulullah SAW lalu menjawab : "Salam hanya milik Allah SWT, sebagai mahluk terlaknat, apa keperluanmu? "

Iblis menjawab : "Wahai Muhammad, aku datang ke sini bukan atas kemauanku, namun kerana terpaksa."

"Siapa yang memaksamu? "

"Seorang malaikat utusan Allah mendatangiku dan berkata:

"Allah SWT memerintahkanmu untuk mendatangi Muhammad sambil menundukkan diri. Beritahu Muhammad tentang caramu dalam menggoda manusia. Jawablah dengan jujur semua pertanyaannya. Demi kebesaran Allah, andai kau berdusta satu kali saja, maka Allah akan jadikan dirimu debu yang ditiup angin."

"Oleh kerana itu aku sekarang mendatangimu. Tanyalah apa yang hendak kau tanyakan. Jika aku berdusta, aku akan dicaci oleh setiap musuhku. Tidak ada sesuatu pun yang paling besar menimpaku daripada cacian musuh."

Orang Yang Dibenci Iblis

Rasulullah SAW lalu bertanya kepada Iblis: "Kalau kau benar jujur, siapakah manusia yang paling kau benci?"

Iblis segera menjawab: " Kamu, kamu dan orang sepertimu adalah mahkluk Allah yang paling aku benci."

"Siapa selanjutnya? "

"Pemuda yang bertakwa yang memberikan dirinya mengabdi kepada Allah SWT."

"Lalu siapa lagi?"

"Orang Alim dan wara' (Loyal)"

" Lalu siapa lagi?"

"Orang yang selalu bersuci."

"Siapa lagi?"

"Seorang fakir yang sabar dan tak pernah mengeluhkan kesulitannnya kepada orang lain."

"Apa tanda kesabarannya? "

" Wahai Muhammad, jika ia tidak mengeluhkan kesulitannya kepada orang lain selama 3 hari, Allah akan memberi pahala orang - orang yang sabar."

"Selanjutnya apa?"

"Orang kaya yang bersyukur."

"Apa tanda kesyukurannya ?"

"Ia mengambil kekayaannya dari tempatnya, dan mengeluarkannya juga dari tempatnya ."

"Orang seperti apa Abu Bakar menurutmu?"

"Ia tidak pernah menurutiku di masa jahiliyah, apalagi dalam Islam."

"Umar bin Khattab?"

"Demi Allah setiap berjumpa dengannya aku pasti kabur. "

"Usman bin Affan?"

"Aku malu kepada orang yang malaikat pun malu kepadanya ."

"Ali bin Abi Thalib?"

" Aku berharap darinya agar kepalaku selamat, dan berharap ia melepaskanku dan aku melepaskannya. Tetapi ia tak akan mahu melakukan itu." (Ali bin Abi Thalib selau berdzikir terhadap Allah SWT)

Amalan Yang Dapat Menyakiti Iblis

"Apa yang kau rasakan jika melihat seseorang dari umatku yang hendak solat?"

"Aku merasa panas dingin dan gementar. "

"Kenapa?"

"Sebab, setiap seorang hamba bersujud 1x kepada Allah, Allah mengangkatnya 1 darjat."

"Jika seorang umatku berpuasa?"

"Tubuhku terasa terikat hingga ia berbuka ."

"Jika ia berhaji?"

"Aku seperti orang gila. "

"Jika ia membaca al-Quran?"

"Aku merasa meleleh laksana timah di atas api."

"Jika ia bersedekah?"

"Itu sama saja orang tersebut membelah tubuhku dengan gergaji."

"Mengapa jadi begitu? "

"Sebab dalam sedekah ada 4 keuntungan baginya... Iaitu keberkahan dalam hartanya, hidupnya disukai, sedekah itu kelak akan menjadi hijab antara dirinya dengan api neraka dan segala macam musibah akan terhalau dari dirinya."

"Apa yang dapat mematahkan pinggangmu?"

"Suara kuda perang di jalan Allah."

"Apa yang dapat melelehkan tubuhmu?"

"Taubat orang yang bertaubat."

"Apa yang dapat membakar hatimu?"

"Istighfar di waktu siang dan malam."

"Apa yang dapat mencoreng wajahmu?"

"Sedekah yang diam - diam. "

"Apa yang dapat menusuk matamu?"

"Solat fajar."

"Apa yang dapat memukul kepalamu? "

"Solat berjamaah."

"Apa yang paling mengganggumu? "

"Majlis para ulama."

"Bagaimana cara makanmu?"

"Dengan tangan kiri dan jariku."

"Dimanakah kau menaungi anak - anakmu di musim panas?"

"Di bawah kuku manusia."

Manusia Yang Menjadi Teman Iblis


Nabi lalu bertanya : "Siapa temanmu wahai Iblis?"

"Pemakan riba."

"Siapa sahabatmu?"

"Penzina."

"Siapa teman tidurmu?"

"Pemabuk.."

"Siapa tamumu? "

"Pencuri."

"Siapa utusanmu?"

"Tukang sihir."

"Apa yang membuatmu gembira?"

"Bersumpah dengan cerai."

"Siapa kekasihmu? "

"Orang yang meninggalkan solat jumaat"

"Siapa manusia yang paling membahagiakanmu? "

"Orang yang meninggalkan solatnya dengan sengaja."

Iblis Tidak Berdaya Di hadapan Orang Yang Ikhlas

Rasulullah SAW lalu bersabda : "Segala puji bagi Allah yang telah membahagiakan umatku dan menyengsarakanmu. "

Iblis segera menimpali :" Tidak , tidak.. Tak akan ada kebahagiaan selama aku hidup hingga hari akhir. Bagaimana kau boleh berbahagia dengan umatmu, sementara aku boleh masuk ke dalam aliran darah mereka dan mereka tak boleh melihatku.

Demi yang menciptakan diriku dan memberikan ku kesempatan hingga hari akhir, aku akan menyesatkan mereka semua. Baik yang bodoh, atau yang pintar, yang boleh membaca dan tidak boleh membaca, yang durjana dan yang soleh, kecuali hamba Allah yang ikhlas."

"Siapa orang yang ikhlas menurutmu ?"

"Tidakkah kau tahu wahai Muhammad, bahawa barang siapa yang menyukai emas dan perak, ia bukan orang yang ikhlas. Jika kau lihat seseorang yang tidak menyukai dinar dan dirham, tidak suka pujian dan sanjungan, aku boleh pastikan bahawa ia orang yang ikhlas, maka aku meninggalkannya. Selama seorang hamba masih menyukai harta dan sanjungan dan hatinya selalu terikat dengan kesenangan dunia, ia sangat patuh padaku."

Iblis Dibantu oleh 70000 anak - anaknya

Tahukah kamu Muhammad, bahawa aku mempunyai 70000 anak.. Dan setiap anak memiliki 70000 syaitan.

Sebahagian ada yang aku tugaskan untuk mengganggu ulama. Sebahagian untuk menggangu anak - anak muda, sebahagian untuk menganggu orang - orang tua, sebahagian untuk menggangu wanita - wanita tua, sebahagian anak -anakku juga aku tugaskan kepada para Zahid.

Aku punya anak yang suka mengencingi telinga manusia sehingga ia tidur pada solat berjamaah. Tanpanya, manusia tidak akan mengantuk pada waktu solat berjamaah.

Aku punya anak yang suka menaburkan sesuatu di mata orang yang sedang mendengarkan ceramah ulama hingga mereka tertidur dan pahalanya terhapus.

Aku punya anak yang senang berada di lidah manusia, jika seseorang melakukan kebajikan lalu ia khabarkan kepada manusia, maka 99% pahalanya akan terhapus.

Pada setiap seorang wanita yang berjalan, anakku dan syaitan duduk di pinggul dan pahanya, lalu menghiasinya agar setiap orang memandanginya.

Syaitan juga berkata, "Keluarkan tanganmu", lalu ia mengeluarkan tangannya lalu syaitan pun menghiasi kukunya.

Mereka, anak - anakku selalu meyusup dan berubah dari satu tempat ke tempat lainnya, dari satu pintu ke pintu yang lainnya untuk menggoda manusia hingga mereka terhempas dari keikhlasan mereka.

Akhirnya mereka menyembah Allah tanpa ikhlas, namun mereka tidak merasa.

Tahukah kamu, Muhammad? Bahawa ada rahib yang telah beribadat kepada Allah selama 70 tahun. Setiap orang sakit yang didoakan olehnya, sembuh seketika. Aku terus menggodanya hingga ia berzina, membunuh dan kufur.

Cara Iblis Menggoda

Tahukah kau Muhammad, dusta berasal dari diriku?

Akulah makhluk pertama yang berdusta.

Pendusta adalah sahabatku. Barangsiapa bersumpah dengan berdusta, ia kekasihku.

Tahukah kau Muhammad?

Aku bersumpah kepada Adam dan Hawa dengan nama Allah bahawa aku benar-benar menasihatinya.

Sumpah dusta adalah kegemaranku.

Ghibah (gosip) dan Namimah (adu domba) kesenanganku.

Kesaksian palsu kegembiraanku.

Orang yang bersumpah untuk menceraikan isterinya ia berada di pinggir dosa walau hanya sekali dan walaupun ia benar. Sebab barang siapa membiasakan dengan kata - kata cerai, isterinya menjadi haram baginya. Kemudian ia akan beranak cucu hingga hari kiamat. Jadi semua anak - anak zina dan ia masuk neraka hanya kerana satu kalimat, CERAI.

Wahai Muhammad, umatmu ada yang suka lalai semasa solat. Setiap ia hendak berdiri untuk solat, aku bisikan padanya waktu masih lama, kamu masih sibuk, lalu ia manundanya hingga ia melaksanakan solat di luar waktu, maka solat itu dipukulkannya kemukanya.

Jika ia berhasil mengalahkanku, aku biarkan ia solat. Namun aku bisikkan ke telinganya 'lihat kiri dan kananmu',

Dia pun menoleh. Pada masa itu aku usap dengan tanganku dan kucium keningnya serta aku katakan 'solatmu tidak sah'.

Bukankah kamu tahu Muhammad, orang yang banyak menoleh dalam solatnya akan dipukul.

Jika ia solat sendirian, aku suruh dia untuk bergegas. Dia pun solat seperti ayam yang mematuk beras.

Jika dia berhasil mengalahkanku dan dia solat berjamaah, aku ikat lehernya dengan tali, hingga dia mengangkat kepalanya sebelum imam, atau meletakkannya sebelum imam.

Kamu tahu bahawa melakukan itu batal shalatnya dan wajahnya akan dirubah menjadi wajah keldai.

Jika dia berhasil mengalahkanku, aku tiup hidungnya hingga dia menguap dalam solat. Jika ia tidak menutup mulutnya ketika menguap, syaitan akan masuk ke dalam dirinya, dan membuatnya menjadi bertambah serakah dan gila dunia.

Dan diapun semakin taat padaku.

Kebahagiaan apa untukmu, sedang aku memerintahkan orang miskin agar meninggalkan solat. Aku katakan padanya, 'kamu tidak wajib solat, solat hanya wajib untuk orang yang berkemampuan dan sihat. Orang sakit dan miskin tidak, jika kehidupanmu telah berubah baru kau solat.'

Dia pun mati dalam kekafiran. Jika dia mati sambil meninggalkan solat maka Allah akan menemuinya dalam kemurkaan.

Wahai Muhammad, jika aku berdusta Allah akan menjadikanku debu.
Wahai Muhammad, apakah kau akan bergembira dengan umatmu padahal aku mengeluarkan seperenam mereka dari islam?

10 Permintaan Iblis kepada Allah SWT

"Berapa yang kau pinta dari Tuhanmu?"

"10 macam"

"Apa saja?"

Aku minta agar Allah membiarkanku berbagi dalam harta dan anak manusia, Allah mengizinkan.

Allah berfirman, "Berbagilah dengan manusia dalam harta dan anak. Dan janjikanlah mereka, tidaklah janji syaitan kecuali tipuan." (QS Al-Isra :64)

Harta yang tidak dizakatkan, aku makan darinya. Aku juga makan dari makanan haram dan yang bercampur dengan riba, aku juga makan dari makanan yang tidak dibacakan nama Allah.

Aku minta agar Allah membiarkanku ikut bersama dengan orang yang berhubungan dengan isterinya tanpa berlindung dengan Allah, maka syaitan ikut bersamanya dan anak yang dilahirkan akan sangat patuh kepada syaitan.

Aku minta agar boleh ikut bersama dengan orang yang menaiki kenderaan bukan untuk tujuan yang halal.

Aku minta agar Allah menjadikan bilik mandi sebagai rumahku.

Aku minta agar Allah menjadikan pasar sebagai masjidku.

Aku minta agar Allah menjadikan syair sebagai Quranku.

Aku minta agar Allah menjadikan pemabuk sebagai teman tidurku.

Aku minta agar Allah memberikanku saudara , maka Ia jadikan orang yang membelanjakan hartanya untuk maksiat sebagai saudaraku.

Allah berfirman, "Orang - orang boros adalah saudara - saudara syaitan. " (QS Al-Isra : 27)

Wahai Muhammad, aku minta agar Allah membuatku boleh melihat manusia sementara mereka tidak boleh melihatku.

Dan aku minta agar Allah memberiku kemampuan untuk mengalir dalam aliran darah manusia.

Allah menjawab, "Silakan", aku bangga dengan hal itu hingga hari kiamat. Sebahagian besar manusia bersamaku di hari kiamat.

Iblis berkata : "Wahai muhammad, aku tak bolej menyesatkan orang sedikitpun, aku hanya boleh membisikan dan menggoda."

Jika aku boleh menyesatkan, tak akan tersisa seorangpun.

Sebagaimana dirimu, kamu tidak boleh memberi hidayah sedikitpun, engkau hanya rasul yang menyampaikan amanah.

Jika kau boleh memberi hidayah, tak akan ada seorang kafir pun di muka bumi ini.

Kau hanya boleh menjadi penyebab untuk orang yang telah ditentukan sengsara.

Orang yang bahagia adalah orang yang telah ditulis bahagia sejak di perut ibunya. dan orang yang sengsara adalah orang yang telah ditulis sengsara semenjak dalam kandungan ibunya.

Rasulullah SAW lalu membaca ayat : "Mereka akan terus berselisih kecuali orang yang dirahmati oleh Allah SWT " (QS Hud :118 - 119)

Juga membaca, " Sesungguhnya ketentuan Allah pasti berlaku" (QS Al-Ahzab : 38)

Iblis lalu berkata : " Wahai Rasul Allah takdir telah ditentukan dan pena takdir telah kering. Maha Suci Allah yang menjadikanmu pemimpin para nabi dan rasul, pemimpin penduduk surga, dan yang telah menjadikan aku pemimpin makhluk-makhluk celaka dan pemimpin penduduk neraka. aku si celaka yang terusir, ini akhir yang ingin aku sampaikan kepadamu. Dan aku tak berbohong."

Ini merupakan kisah yang Keris petik dari blog Khalifah Al Hidayah yang menceritakan tentang keterpaksaan Iblis menghadap Rasulullah dan menceritakan rahsia-rahsianya. Tetapi berbeza pula dengan pemimpin PAS yang disanjungi oleh junud-junudnya iaitu Nik Aziz.

Jika kita baca semula perkara di atas sudah tentu pembaca dapat melihat kebencian Iblis terhadap orang Islam dan bagaimana caranya mereka menghasut dan menyimpangkan akidah anak adam.

Dalam erti kata yang lain jika Nik Aziz sanggup bekerjasama dengan Syaitan hanya untuk menjatuhkan UMNO, apakah Nik Aziz seorang ulama yang tebal dinding akidahnya?



K7L : Dialah syaitan yang sebenarnya..sebab tu dia tak sambut maulud nabi dan kata Nabi Muhammad S.A.W sama macam mamat kat kampung..

Mat Sabu Pandang Perempuan Macam Nak Makan?



Mak aih. Tengok perempuan macam nak makan, Inilah sifat sebenar Mat Sabu. Keris tak terkejut jika satu hari nanti Mat Sabu meminta ahlinya 'derma' anak gadis mereka buat dirinya. Ramai yang sudah tahu tentang Mat Sabu dan Normah maka tak perlu nak diceritakan lagi.

PAS bukan menjadi pilihan kerana pemimpin mereka juga songsang!

K7L : Teruk!

Bahaya? Logo Toblerone Ada Sembunyi Lambang Freemason?


Woi! Jangan terkejut! Memang Keris tak sangka langsung memang wujud benda tersembunyi di sebalik logo yang tertera di bekas coklat Toblerone. Tengah syok makan sambil tengok bekasnya, Keris perasan akan apa sebenarnya yang tersembunyi. Ianya adalah seekor beruang! Haha!


Jika kali pertama anda lihat pasti anda hanya akan merasakan logo tersebut melambangkan Swiss Alps. Mengapa wujud beruang pada lambang tersebut? Selepas bertanya kepada Mr Google, jawapannya :

Toblerone berasal daripada sebuah bandar di Bern, Switzerland yang mana ada 'rumours' mengatakan bandar tersebut turut dikenali sebagai 'City Of Bears'. Sebab itu ikon beruang wujud secara tersembunyi di sebalik gunung Alps.

K7L : Jangan marah haaaa..

28/06/2012

Masjid Mahu Dirampas Cara Yahudi Di Selangor Untuk Doa Macam Di Penang?




Lihat sendiri bagaimana rampasan dilakukan oleh puak PAS melalui JAIS secara halus. Mereka mahu menguasai surau dan masjid supaya tiada siapa yang marah jika mereka menjadikan masjid platform mereka menyebarkan dakyah songsang politik mereka.Supaya tidak wujud sebarang bantahan jika berlaku bacaan doa seperti video di bawah.


Jika mereka dibenarkan untuk berbuat begini, maka tidak mustahil jika ajaran KAFA ataupun Fardhu Ain dihentikan dan diganti dengan ajaran politik kebencian kepada kerajaan. Ini yang Keris bimbangkan kerana puak-puak PAS tak pernah jemu berpolitik dalam apa jua keadaan termasuk doa dan sebagainya.

K7L : Politik bukan agama..itu pendirian Mctheory saat kali pertama kami berjumpa..dan Keris setuju!

@cmlimguaneng Kantoi Sebab Menipu Tentang @NajibRazak


Lim Guan Eng sekali lagi telah menipu bulat-bulat kepada rakyat. Awal bulan ini, dia dilaporkan telah menyatakan bahawa BN Pulau Pinang telah menipu terhadap janji yang dibuat terhadap isu pelabuhan bebas cukai. 


Di telah menuntut agar BN Pulau Pinang memohon maaf terhadap janji yang telah mereka mungkir dan berkata bahawa PM telah menolak cadangan tersebut.


Apabila ditanyakan tentang status pelabuhan bebas cukai bagi negeri tersebut, Lim berkata bahawa PM menyatakan bahawa sudah terdapat 5 zon bebas cukai di Pulau Pinang, isu untuk menjadikan BN Pulau Pinang sebagai pelabuhan bebas cukai tidak menjadi isu.

Dengan itu, blog-blog dan portal pro-pembangkang mula membantu Lim dengan menyebarkan mesej berkenaan.


Nampaknya, Lim terlupa tentang rekod dan dokumentasi. Orang politik sepatutnya tahu bahawa mereka tidak boleh menipu kerana kini kebenaran boleh dicari di hujung jari.

Jawapan PM terhadap perkara tersebut yang telah direkod adalalh seperti berikut:"Walaupunn status pelabuhan bebas cukai tidak lagi wujud, Kerajaan Persekutuan tahu bahawa BN Pulau Pinang telah memberikan cadangan terhadap konsep baru untuk menjana ekonomi di Pulau Pinang, terutamanya dalam bidang perlancongan dan perkhidmatan.

Kerajaan Persekutuan akan mempertimbangkan perkara tersebut berdasarkan respon dan juga sokongan dari rakyat, dan juga cadangan-cadangan inovatif."

Di bahagian mana yang menunjukkan bahawa PM tidak bersetuju untuk memberikan status pelabuhan bebas cukai?

Perkara yang sama telah didedahkan oleh laman web Cina, Souminews.com yang melaporkan oleh NST tempohari.

Laporan tersebut menyatakan bahawa pemimpin-pemimpin DAP tidak menyatakan sepenuhnya teks jawapan yang diberikan oleh PM di Parlimen. Sebaliknya, mereka mengubah segala kebenaran terhadap perkara tersebut.

Jadi, tidak banyak yang kita boleh katakan terhadap Lim Guan Eng kerana ini bukanlah kali pertama dia menipu rakyat.

Adakah kita mahukan seorang Ketua Menteri yang selalu menipu untuk menjaga masa depan negara ini?



K7l : Pandai cakap tapi tak pandai buat kerja..

Sejarah Solat 5 Waktu - Azhar Idrus Ada Cerita?



Nabi Muhammad SAW merupakan nabi terakhir yang diutuskan oleh Allah SWT untuk membimbing manusia ke arah jalan kebenaran. Tidak seperti umat nabi-nabi yang lain, umat nabi Muhammad telah diperintahkan untuk mengerjakan solat 5 waktu setiap hari. Ini merupakan kelebihan dan anugerah Allah SWT terhadap umat nabi Muhammad dimana solat tersebut akan memberikan perlindungan ketika di hari pembalasan kelak. Berikut diterangkan asal-usul bagaimana setiap solat mula dikerjakan.

Subuh

Manusia pertama yang mengerjakan solat subuh ialah Nabi Adam a.s. iaitu ketika baginda keluar dari syurga lalu diturunkan ke bumi. Perkara pertama yang dilihatnya ialah kegelapan dan baginda berasa takut yang amat sangat. Apabila fajar subuh telah keluar, Nabi Adam a.s. pun bersembahyang dua rakaat.

Rakaat pertama: Tanda bersyukur kerana baginda terlepas dari kegelapan malam.
Rakaat kedua: Tanda bersyukur kerana siang telah menjelma.

Zohor

Manusia pertama yang mengerjakan solat Zohor ialah Nabi Ibrahim a.s. iaitu tatkala Allah SWT telah memerintahkan padanya agar menyembelih anaknya Nabi Ismail a.s.. Seruan itu datang pada waktu tergelincir matahari, lalu sujudlah Nabi Ibrahim sebanyak empat rakaat.

Rakaat pertama: Tanda bersyukur bagi penebusan.
Rakaat kedua: Tanda bersyukur kerana dibukakan dukacitanya dan juga anaknya.
Rakaat ketiga: Tanda bersyukur dan memohon akan keredhaan Allah SWT.
Rakaat keempat: Tanda bersyukur kerana korbannya digantikan dengan tebusan kibas.

Asar
Manusia pertama yang mengerjakan solat Asar ialah Nabi Yunus a.s. tatkala baginda dikeluarkan oleh Allah SWT dari perut ikan Nun. Ikan Nun telah memuntahkan Nabi Yunus di tepi pantai, sedang ketika itu telah masuk waktu Asar. Maka bersyukurlah Nabi Yunus lalu bersembahyang empat rakaat kerana baginda telah diselamatkan oleh Allah SWT daripada 4 kegelapan iaitu:

Rakaat pertama: Kelam dengan kesalahan.
Rakaat kedua: Kelam dengan air laut.
Rakaat ketiga: Kelam dengan malam.
Rakaat keempat: Kelam dengan perut ikan Nun.

Maghrib

Manusia pertama yang mengerjakan solat Maghrib ialah Nabi Isa a.s. iaitu ketika baginda dikeluarkan oleh Allah SWT dari kejahilan dan kebodohan kaumnya, sedang waktu itu telah terbenamnya matahari. Bersyukur Nabi Isa, lalu bersembahyang tiga rakaat kerana diselamatkan dari kejahilan tersebut iaitu:

Rakaat pertama: Untuk menafikan ketuhanan selain daripada Allah yang Maha Esa.
Rakaat kedua: Untuk menafikan tuduhan dan juga tohmahan ke atas ibunya Siti Mariam yang telah dituduh melakukan perbuatan sumbang.
Rakaat ketiga: Untuk meyakinkan kaumnya bahawa Tuhan itu hanya satu iaitu Allah SWT semata-mata, tiada dua atau tiganya.

Isyak

Manusia pertama yang mengerjakan solat Isyak ialah Nabi Musa a.s.. Pada ketika itu, Nabi Musa telah tersesat mencari jalan keluar dari negeri Madyan, sedang dalam dadanya penuh dengan perasaan dukacita. Allah SWT menghilangkan semua perasaan dukacitanya itu pada waktu Isyak yang akhir. Lalu sembahyanglah Nabi Musa empat rakaat sebagai tanda bersyukur.

Rakaat pertama: Tanda dukacita terhadap isterinya.
Rakaat kedua: Tanda dukacita terhadap saudaranya Nabi Harun.
Rakaat ketiga: Tanda dukacita terhadap Firaun.
Rakaat keempat: Tanda dukacita terhadap anak Firaun
K7L : Dah tahu?..apalagi solatlah!..jangan tinggal solat ye kawan-kawan..muhasabah diri..

[Video] Sikap Rasis Ketua DHPP Terhadap Jutawan Melayu - PAS Menikus Biarpun Kenyataan itu Kurang Ajar!




Dengar sendiri apa yang dilafazkan oleh Ketua DHPP Pas Pusat itu. Sungguh rasis dan kurang ajar. Dia memepersoalkan dan cuba menghasut orang melayu supaya membenci jutawaan Melayu yang banyak bersedekah pada anak yatim. Percakapannya seolah olah tidak mahu melihat orang Melayu tersenarai sebagai jutawan Malaysia.


Jika dikaji semula mereka yang berada di atas hanya dua nama Melayu, dan tiada siapa pun pertikaikan tentang kekayaan bangsa lain kerana semangat perpaduan dan hormat menghormati menjadikan kita tidak kisah akan perkara tersebut. 

Namun mengapa hasutan untuk tidak menyokong jutawan Melayu ini timbul? Apakah niat sebenar Ketua DHPP Penang itu? Apakah ini memang termasuk dalam agenda DAP yang memang rasis dan kauvinis?

Hu Chang Pow perlu mohon maaf kerana mengusik sentimen melayu! Kepada orang PAS yang jadi pak turut masa dia tengah berucap. Anda memang layak dibodohkan. Takde akal ke?

K7L : Kurang ajar sebab cuba timbulkan kebencian!

@rafiziramli Fobia Dengan #JanjiDitepati Kerana Ini?















27/06/2012

Penyokong Nik Aziz Nak Cakap Apa? #PASerabut




1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

10. "Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.

11. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

12. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

13. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini, kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 17 April 1995.

14. "Tiada sesiapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda, melainkan ulama." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

15. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.


16. "PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

17. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

18. "Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihanraya yang ke-10 itu." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah 1-15 Ogos 2001.

19. "Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang" - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.

20. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."- Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.

21. “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.

22. “Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)”. –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

23. “Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga.” – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

24. “Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak Nampak simbol lain kecuali simbol PAS. “ – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan cerah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.

25. “UMNO tetap parti sekular kerana asas perlembagaanya tidak merujuk al-Quran dan Hadis.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 22 Februari 1999.

26. ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’ – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

27. “Jika Nabi Muhammad boleh menandatangani perjanjian dengan musuh tradisi Islam, iaitu kaum Yahudi, sebaik tiba di Madinah, PAS juga sanggup bekerjasama dengan DAP.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999

28. "Percaya-ae (kepercayaan) manusiyo (manusia) kepada kiamat menyebabkan seganah-ganah (seganas-ganas) manusia akan tok (tak) jadi ganah. Kerana dia yakin walau bagaimana ganahnya aku dan bagaimana pangkat... tingginya pangkat aku, tapi apalah nasib aku apabila aku berdepae (berdepan) dengan padang mahsyar. Di padang mahsyar kelak ada lagi yang lebih gagah daripada aku namanya Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih jabaruut, lebih samseng daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih angkuh daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Dan nama Allah Subhanahuwataala satu daripada namanya al-Mutakabbir, al-Jabbarul Mutakabbir. ( Al-Jabbar maknanya gagah kuasa ataupun kita panggil samseng. Al-Mutakabbir sombong, angkuh.) Akulah oghaenya (orangnya) sombong, tok denga (dengar) kato (kata) orang lain. Itu satu daripada sifat Allah Taala. Samseng pun dok (ada) di aku, hanelan (handalan) pun dok di aku, somong (sombong) pun di aku. Kalu (kalau) samseng, aku lebih samseng. Kalu mu jahat, aku lebih jahat, kalu mu somong (sombong) aku lebih somong. Percayaan kito manusiyo kepada akidah nilah, akidah akhirat kito panggil menyebabkan orang Melayu yang sokong Pas ni tidak jahat...'' – Rakaman Ucapan Nik Aziz Nik Mat berhubung isu Allah Samseng, Utusan Malaysia, 31 Julai 2002.

29. “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

30. "DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 12 Ogos 2009.


K7L : Rosak orang tua ni..

Exco Selangor Mahu @PecatFaekah - @drwanazizah Akan Diamkan @AzminAli Yang Juga Banyak Salahlaku?



Dikhabarkan kepada Keris bahawa Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor iaitu barisna Exco Selangor telah bermesyuarat hari ini dan memutuskan mereka sebulat suara agar Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Cik And Faekah Husin meletakkan jawatan kerana kesalahan salah laku penggunaan letter head pejabat Menteri Besar Selangor untuk kepentingan keluarganya. Faekah dijangka akan meletakkan jawatan pada hari jumaat ini setelah mendapatkan nasihat Presiden PKR, Dr Wan Azizah.


Persoalannya, apakah selepas ini Azmin Ali juga akan disiasat tentang 20 akaun yang dijaja oleh Ummi Hafilda, Kes saham, kes moral dan kes derhaka kepada ibu? Belum masuk kes kontrak-kontrak kepada kroninya? Faekah yang salah guna surat sampai buat mesyuarat, kenapa Azmin tidak diadili sebegitu rupa?


Sekarang ini Wan Azizah nampak macam menikus, tetapi agak-agak lepas Azmin buat macam-macam, rasa-rasa dia akan diam? Jika Faekah letak jawatan, apakah semua rahsia Azmin berkaitan Selangor dan PKR Selangor akan didedahkan Faekah? 

Apakah ini kemuncak kepada perbalahan yang mana peperangan dalaman PKR akan menjadi lebih teruk? Kita tunggu dan lihat. Jika Keris jadi Faekah, dedahkan sahaja siapa yang salah baru KeADILan. Kui kui kui..

K7L : Kehancuran bermulaaaa...

[Video] Sebab Janji-Jani Ini Oghe Kelate Bertumbuk?


Antara rakaman yang sempat dirakam oleh KCW yang turut berada di lokasi perhimpunan SEDAR di hadapan SUK Kelantan petang tadi.

Himpunan SEDAR dirancang lebih awal dari kumpulan yang menuntut royalti minyak. Perhimpunan SEDAR merupakan Himpunan rakyat bertema 'Demi Tanah Air Kelantan' bertujuan membawa manifestasi terhadap kegagalan kerajaan negeri dirancang sejak 22 Jun 2012 yang lalu.

Malah mereka turut mengadakan sidang media bagi menghebahkan tentang perhimpunan ini.

Kehadiran mereka dalam angka yang lebih besar telah menimbulkan rasa tidak puas hati para peserta Himpunan SEDAR sehingga berlaku provokasi satu sama lain.

Persoalannya kenapa kumpulan penyokong kerajaan PAS Kelantan turut mengadakan perhimpunan hari ini kononnya ianya merupakan 'Pra Perhimpunan Royalti'?

Lima orang cedera sebelum perhimpunan bermula adakah ianya merupakan satu taktik untuk mengagalkan Himpunan SEDAR?

Tindakan kumpulan penyokong 'Pra Royalti' adalah tindakan yang sama dengan apa yang dilakukan oleh JMM semasa perhimpunan 901 di mahkamah Jalan Duta yang menjadi punca tercetusnya kekecohan. - Double-Y


K7L : Sebab tu aku tak suka demo..

Inikah Cara Mula-Mula Mat Sabu Mesej Normah?


Apakah Skandal Ini Punca Sebenar @rafiziramli Letak Jawatan Dan Buatkan @KhalidIbrahim Goyang?




Ramai yang tertanya-tanya dan pelbagai persoalan timbul serta beribu pandangan kedai kopi dilontarkan tentang mengapa Rafizi meletakkan jawatannya. Kini timbul satu lagi persoalan yang besar kemungkinan Rafizi perlu jawab. Sebab dia dah kantoi macam-macam maka dia perlu undur diri sebelum banyak lagi benda bodoh dia buat.

Jika kita lihat semula di blog TMS ada menyatakan tentang tuduhannya terhadap PM yang mana akhirnya telah menjerut kehernya sendiri.


Dalam laman blog Rafizi , dia telah memfitnah PM kononnya telah campur tangan bagi memastikan kontrak bernilai RM960 juta tersebut dianugerahkan kepada konsortium George Kent/Chine Railway/Tewet Gmbh (GEORGE KENT).



Tabloid Business Times turut memaparkan artikel berkenaan penganugerahan projek 'Penambahbaikan LRT Ampang' kepada George Kent.

Menurut Rafizi, dia mendakwa sepatutnya Konsortium PDA dianugerahkan projek 'Penambahbaikan LRT Ampang' berdasarkan kepada surat bertarikh 12 Disember 2011 daripada Pengarah Urusan Kumpulan Prasarana, Dato' Shahril Mokhtar kepada Kementerian Kewangan Malaysia.


Namun begitu terdapat beberapa fakta yang telah disembunyikan oleh Rafizi dan didedahkan oleh Shah Alam Rebels.

Jika mengikut artikel ini, GEORGE KENT merupakan pembida kedua terendah dan paling layak berdasarkan kepada kriteria-kriteria yang ditetapkan Prasarana.

"Business Times understands that the George Kent-led consortium was the second lowest bidder, having placed a bid at RM1.13 billion to undertake the job.

The lowest bidder at RM950 million was Invensys Rail/Ingress/ Balfour Beatty, which had also bid for the Kelana Jaya line extension.

The other four contenders who did not make it were Colas/CMC/Uniway joint venture, the partnership which recently won a RM673.9 million contract for system works for the Kelana Jaya line; Invensys Rail/Ingress/Balfour Beatty; Posco/Daewoo and Ansaldo/Emrail.

According to the source, the Ansaldo joint venture was not shortlisted as the company (Ansaldo) already has a contract to work on the Ipoh-Padang Besar double tracking project."

Fakta Pertama

Ansaldo merupakan salah satu dari gabungan Konsortium PDA (Konsortium PDA - Posco/Daewoo and Ansaldo/Emrail.)

Memang tepat keputusan kerajaan untuk tidak menganugerahkan Projek Penambahbaikan LRT Ampang kepada Konsortium PDA berdasarkan kepada salah satu syarikat Konsortium PDA telah pun dianugerahkan kontrak untuk melaksanakan projek rel berkembar Ipoh-Padang Besar (Ipoh-Padang Besar double tracking project)oleh kerajaan.

Tidakkah ini menunjukkan ketelusan kerajaan agar tidak ada satu syarikat mendapat dua atau tiga projek yang telah dianugerahkan dalam satu masa?


Fakta Kedua

Tiga konsortium berasingan (1) SNC Lavalin/WW Engineering, (2) Siemens/Scomi dan (3) Samsung/LG dengan masing-masing membida projek ini pada harga RM1.38 billion, RM1.17 billion dan RM1.16 billion.

George Kent Berhad pula membida dengan harga RM1.13 billion bagi projek di atas.

Adakah kerajaan dan Prasarana terlalu bodoh untuk menganugerahkan projek ini kepada tiga konsortium di atas yang jelas lebih mahal harga bidaan berbanding dengan George Kent Berhad?


Fakta Ketiga

Begitu juga dengan konsortium Colas/CMC/Uniway yang telah dianugerahkan projek bernilai RM673.9 juta bagi kerja-kerja membabitkan sistem stesyen Kelana Jaya.

Begitu juga dengan konsortium Invensys Rail/Ingress/Balfour Beatty yang telah dianugerahkan dengan projek lain, Projek Rel Berkembar Seremban-Gemas.


Tidakkah Rafizi sedar realiti ini?
Keris yakin kerajaan dan Prasarana telah bertindak adil dan saksama dalam penganugerahan projek ini kepada konsortium George Kent/China Railway/Tewet GmbH.

Tidak adil jika sekiranya kerajaan mahupun Prasarana menganugerahkan Projek Penambahbaikan LRT Ampang ini kepada Konsortium PDA atau mana-mana konsortium yang telah dianugerahkan projek-projek oleh pihak kerajaan sendiri.

Ini hanya menggambarkan sikap tidak telus kerajaan dalam penganugerahan projek-projek. Betulkan?

Ternyata pendedahan yang kononnya bakal menamatkan karier Perdana Menteri hanya membuktikan kerajaan sebenarnya telus dan adil dalam penganugerahan projek mega.

Apa yang Rafizi merepek dengan menggambarkan penglibatan campurtangan Perdana Menteri dalam penganugerahan projek Prasarana ini?

Mana bukti campurtangan Perdana Menteri dalam penganugerahan Projek Penambahbaikan LRT Ampang ini kepada Konsortium PDA?

Keris merasakan wujud hubungan antara kontraktor yang kecewa ini dengan pakatan haram. Mungkin jika konsortium yang dibela oleh Rafizi ini dapat projek 'Penambahbaikan LRT Ampang', adakah pakatan haram akan dapat komisen untuk dana PRU akan datang?

Ini kerana Keris pelik kenapa Rafizi membela sangat konsortium yang tidak dapat projek itu. Takkanlah Rafizi nak buat kerja sia-sia?

Itu baru satu yang didedahkan oleh TMS dan Shah Alam Rebels. Kini kolumnis Kritis Green Hood pula berkata tentang anak syarikat yang mungkin ada kena mengena dengan Rafizi Ramli. Ini artikel beliau :

Sama ada Tan Sri Khalid Ibrahim mahupun Faekah Husin, kedua-duanya mungkin merasakan jawatan Menteri Besar dan Setiausaha Politik kepada Menteri Besar adalah jawatan yang "kebal" dari sebarang peraturan dan undang-undang seolah-olah peraturan dan undang-undang itu di bawah kawalan mereka.

Faekah sebagai pengamal undang-undang mungkin punyai keupayaan memanipulasi undang-undang yang digubal dan diluluskan oleh dewan rakyat, namun sejauh mana dia mampu memanipulasi undang-undang mengikut takrif dan definisi sendiri harus dipertikaikan.

Terbaru, menggunakan pengaruh dalam "mempengaruhi" anak syarikat negeri dengan menggunakan kepala surat pejabat Menteri Besar Selangor bagi faedah kaum keluarganya adalah satu perbuatan yang bertentangan dengan prinsip pentadbiran kerajaan pakatan terutama di Selangor dan Pulau Pinang.




Berslogan "telus dan keboleh percayaan" ternyata hanyalah satu slogan yang tidak dipraktikkan melainkan berselindung di sebalik "kesucian" slogan tersebut dalam melakukan salahguna kuasa serta pengaruh.

Tindakan Faekah yang jelas lagi nyata dalam menggunakan "pengaruh" nya bagi mempengaruhi pihak-pihak tertentu dipertahankan oleh "boss" nya Khalid Ibrahim.

Ini bukanlah suatu yang memeranjatkan berdasarkan tindakan Khalid sebelum ini juga didakwa melanggar banyak SOP (standard operation procedure) yang diperkenalkan oleh kerajaan negeri-negeri di bawah pakatan seperti pemberian kontrak melalui tender terbuka - dalam hal ini, Khalid gagal mengikutinya.

"Klang River Rehabilition Project" atau Projek Pemuliharaan dan Penyelenggaraan Sungai Klang bernilai RM50 billion sebagaimana yang diwar-warkan oleh kerajaan negeri tersebut sekitar tahun 2010 merupakan antara projek "super-mega" mengikut pelan "Ransangan Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor" yang disokong oleh penasihat ekonomi negeri Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Baca selanjutnya di [SINI]

Mungkin Rafizi Ramli, Pengarah Strategik PKR yang baru melepaskan jawatan selaku CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor, kini dilaporkan punyai waktu terluang bagi membuka buku “siasatan persendirian” tentang salah laku kepimpinan UMNO-BN boleh memulakan dengan siasatan terhadap “mereka-mereka” yang hampir dengannya dan tunjukkan kepada rakyat bahawa siasatan mereka juga bukanlah siasatan terpilih bahkan “inclusive” termasuk “orang-orang sendiri” !

Pendapat Keris, mustahil bagi seorang yang berpolitik sengaja melepaskan jawatan. Ini mesti terdapat sesuatu yang membuatkan Rafizi kecut perut. Sebelum lebih banyak berlaku maka dia meletakkan jawatan. Tetapi jangan lupa Kem Azmin versus Kem Khalid masih berterusan sejak pemilihan PKR yang lalu. Sekarang tinggal Rafizi untuk jawab atau Khalid kalau boleh?

K7L : Karma NFC?..

PKR Terpaksa Kutip Dana PRU13 Style SIndiket Sebab MB Tak Turun Dana? @anwaribrahim @AzminAli @KhalidIbrahim



Pendedahan TMS berkenaan kutipan derma oleh PKR ini amat menggelikan hati Keris. Inikah bukti bahawa Khalid Ibrahim tidak membantu jentera mereka sehinggakan jentera di bawah perlu meminta sedekah style sindiket?

Yang peliknya, apakah David Cheong mantan atau masih memangku jawatan Ketua PKR Cabang Kuala Langat?

Saudara David Cheong yang menumpaskan ahli parlimen Kuala Langat, YB Abdullah Sani dalam perebutan kerusi Ketua Cabang Kuala Langat tidak lama dulu pernah dilaporkan meletakkan jawatannya ekoran kekecewaan dengan Abdullah Sani seterusnya kepimpinan tertinggi PKR yang tidak menjaga kebajikan ahli-ahli di cabang tersebut terutama berkaitan peruntukan kewangan.

Atas surat perletakan jawatannya, ia disusuli oleh perletakan jawatan oleh hampir seluruh jawatankuasa cabang dan ketua-ketua ranting dalam cabang tersebut justeru melumpuhkan keseluruhan operasi PKR di Kuala Langat.





Namun kelmarin, Keris dan rakan dimaklumkan oleh Pemuda Telok Datok bahawa David Cheong melalui agen-agennya telah mula melancarkan kutipan derma dari satu premis perniagaan ke premis yang lain. Tidak mahu tidak setiap premis perlu bayar.

Modus operandinya tidak ubah seperti peminta sedekah dari satu meja ke meja makan yang lain biasa kita hadapi di restoran atau warung-warung makan terutama di sekitar pekan atau bandar. Dan "additional value" kepada kaedah ini adalah menyertakan resit ala-ala peminta sedekah yang menunjukkan kononnya surat kebenaran majlis agama Islam bagi membina madrasah-madrasah agama atau rumah-rumah kebajikan swasta yang terbukti adalah satu sindiket penipuan.

Agaknya, inilah sebab utama mengapa Azmin Ali begitu marah dengan Khalid Ibrahim yang "kedekut" dengan dana GERAN SELANGORKU bernilai RM300 juta itu.

Ahli-ahli di bawah bagai nak rak berjuang demi pemimpin namun pemimpin kedekut untuk salurkan kepada parti dan ahli.

Tapi yang syoknya, NEGARA BERKEBAJIKAN tajaan pakatan ternyata satu PENIPUAN TERANCANG seperti juga skim penipuan mengutip derma dari meja ke meja makan di restoran atau warung oleh peminta sedekah disebut di atas.

Ternyata, RAKYAT RUPANYA YANG DIPAKSA BERKEBAJIKAN kepada parti-parti dalam pakatan seperti amalan yang berkurun lamanya dilakukan oleh PAS dan DAP.



Tetapi inilah cara mereka meraih wang iaitu dengan memerah duit rakyat sendiri. Kononnya atas dasar perjuangan tapi pemimpin makan sedap, ahli mereka makan nasi bungkus. Inilah orang-orang yang akan sentiasa memerah duit rakyat jika mereka memerintah. Lihat sahaja Selangor, cukai dah naik tapi dulu janji nak bagi macam-macam. 

Ini semua memang taktik mereka penuhkan poket sendiri. Merekalah 'syaitan' sebenar yang pandai mempergunakan rakyat demi kepentingan diri. 

K7L : Tolak Pakatan!

26/06/2012

Api Reformasi Indonesia Cuba Di Bawa Oleh @AnwarIbrahim Dan Sekutunya?


Ini merupakan artikel yang Keris petik dari [SINI]. Sebelum itu Keris mahu kongsi sedikit pendapat bersama pembaca. Perasan ataupun tidak, sifat 'kebencian' terhadap UMNO, agensi, polis, raja, dan macam-macam lagi sering digunapakai oleh pembangkang. Mahu timbulakan kebencian yang akhirmya menjadi rusuhan? 

Kita tinggalkan soalan itu dan kita baca dahulu tentang api reformasi yang pernah menyala di Indonesia yang perlu dielakkan daripada jadi di Malaysia.


Krisis kewangan yang melanda beberapa buah negara di benua Asia pada tahun 1997 meninggalkan banyak detik hitam yang hingga kini masih memberi kesan psikologi terhadap rakyat negara-negara tersebut.

Thailand, Filipina, Indonesia dan Malaysia adalah antara negara yang terawal dilanda krisis tersebut rentetan dari serangan spekulator kewangan antarabangsa, George Soros pada pertengahan tahun 1997.

Menjelang awal 1998, kesan kegawatan ekonomi mula terasa di kebanyakan negara yang terdedah pada serangan spekulator matawang. Suasana ekonomi makin tidak menentu berikutan kejatuhan berterusan nilai matawang masing-masing.

Di Indonesia, kehidupan rakyatnya kian terhimpit dengan kenaikan harga barangan keperluan yang juga dikenali sebagai sembako (sembilan bahan pokok - beras, minyak goreng, terigu, minyak tanah, gula, susu, ikan kering, telur dan garam).

Berikutan itu, protes-protes kecil oleh mahasiswa mula mengambil tempat di jalan-jalan raya yang kemudiannya menjadi besar menuntut perubahan dasar pemerintahan negara yang tika itu di terajui oleh Presiden Soeharto.

Pemimpin-pemimpin politik terkemuka Indonesia seperti Gus Dur, Megawati, Amien Rais dan Sri Sultan turut sama menyemarakkan kehangatan khalayak umum menuntut reformasi total dalam negara Indonesia.

Demonstrasi jalanan yang pada mulanya aman mula bertukar ganas dan tak terkawal apabila kelompok mahasiswa universiti bertembung dengan pasukan keselamatan Indonesia menyaksikan banyak korban dan kecederaan yang berlaku.


Di antara Mac hingga Mei 1998, beberapa rusuhan besar berlaku. Antaranya rusuhan di Medan dan Yogjakarta yang berlaku hampir serentak bermula 4 Mei hingga 8 Mei 1998. Beberapa korban nyawa melayang dan banyak harta benda musnah terbakar.

Hampir seminggu kemudian, Tragedi Trisakti pula berlaku hampir serentak dengan peristiwa pembunuhan besar-besaran terhadap kaum Tionghoa Indonesia pada tanggal 12 Mei hingga 15 Mei 1998.

Gedung beli belah, kedai dan kediaman kaum Tionghoa di ceroboh kemudian dibakar manakala gadis-gadis di perkosa dan dibunuh kejam. Dianggarkan lebih seribu nyawa melayang dan ribuan lagi cedera sewaktu konflik itu berlangsung.


Berpuluh ribu lagi kaum Tionghoa meninggalkan Indonesia menyelamatkan diri dari amukan dan keganasan tika itu. Pembaharuan dan perubahan politik yang dituntut secara gerakan jalanan nyata tidak seindah yang diangankan oleh ramai pihak.

Ramai yang lari ke Malaysia dan Singapura dengan membawa banyak barangan berharga di samping kisah-kisah sedih yang berlaku.

Mereka ini kemudiannya menyebarkan cerita yang berlaku secara lisan kepada orang Cina di Malaysia dan Singapura sehingga menimbulkan rasa gerun di kalangan penduduk negara jiran.

Walaupun demikian keributan yang berlaku, penggerak reformasi dari kalangan pemimpin politik dan mahasiswa Indonesia terus menerus mengadakan rapat umum besar-besaran di Surakarta, Medan, Bandung, Monas, Yogjakarta dan Jakarta mendesak Presiden Soeharto segera mengundur diri.

Pada tanggal 21 Mei 1998, Presiden Soeharto membuat pengumuman mengundurkan diri dari tampuk pemerintahan. Penggantinya, Prof. Bacharuddin Jusuf Habibie (BJ Habibie) akhirnya mengambil alih jawatan tersebut sekalipun menerima bantahan dari ramai kelompok mahasiswa.

Biarpun umumnya kejatuhan Soeharto dianggap kejayaan penting hasil gerakan reformasi jalanan yang dipelopori golongan mahasiswa, natijahnya selepas itu pucuk pimpinan bersilih ganti dan terpalit dengan pelbagai cabaran.


Pertembungan dan pergeseran antara etnik dan agama kian memuncak. Tunjuk perasaan dan gerakan jalanan masih berterusan, korban sengketa dan ledakan bom bertukar ganti saban bulan.

Kelihatannya, sinar kedamaian dan perubahan indah yang diimpikan kian jauh sayup mata memandang. Kini, 14 tahun berlalu rata-rata rakyat Indonesia seia sekata gerakan reformasi telah mengalami kegagalan total.

Dan ramai berpendapat, reformasi hanya indah dari rupa. Kerana kebodohan dan kerakusan pihak tertentu yang berkuasa, beribu nyawa melayang tanpa sebab dan ada antaranya di penggal kepala mereka hanya kerana perbazaan agama dan kaum.

Mahukah kita melihat api reformasi gila ini menyala di Malaysia?

K7L : Anwar dahulu selalu hantar pasukannya ke Indonesia untuk apa ya?

Expo Syiah Kelantan - Ustaz Fathul Bari 'Lempang' Nik Aziz?



Inilah yang pernah Keris katakan dahulu di [SINI] berkenaan Syiah dan PAS. Inilah doktrin bahaya yang cuba dibawa oleh beberapa kepimpinan PAS kedalam Malaysia. Sedangkan di sini kita didalam golongan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Dengar apa yang Ustaz Fathul kata dan kita sama-sama nilai.

K7L : Syiah yang berkaitan politik akhirnya akan saling membunuh..

25/06/2012

Apabila Blogger UMB Jadi Perhatian Media Singapura!



Tahniah MyMassa kerana berjaya membuka mata kerajaan Singapura serta memberi info kepada rakyat Malaysia bahawa sememangnya PAP menghantar agen mereka kesini untuk membantu DAP menghuru-harakan negara.

Kepada tiga wakil diplomat itu, Keris masih mendesak mereka disiasat dan dipecat serta tidak dibernarkan langsung untuk masuk ke Malaysia.

K7L : Tahniah blogger UMB..bukan sebab lucah tapi masuk media antarabangsa..

Tora Datang Lagi!!! Bawak Geran Punca @AzminAli Berebut Dengan @KhalidIbrahim ?

"Tora datang lagiii...", begitulah bunyi iklan jajan yang paling popular di Selangor dahulu masa zaman Keris kecil. Nampaknya iklan ini telah menjadi sumber inspirasi ketua tadbir kerajaan negeri Selangor, YAB Tan Sri Menteri Besarnya, Khalid Ibrahim.

Macam budak kecik yang berebut jajan kalau ibu atau bapa membawanya pulang ke rumah, GERAN SELANGOR BERNILAI RM300 JUTA menjadi "cokelat atau gula-gula" kepada rakyat negeri Selangor bagi mengundi pakatan mereka. Jelas Khalid (seperti video di bawah), ia akan digunakan kononnya bagi membantu rakyat Selangor terutama dalam membaiki infrastruktur rakyat seperti longkang dan jalanraya.




Menurut blog TMS, masalah utama seperti perparitan yang tersumbat hingga menyebabkan banjir besar di Gombak dan Kajang mahu pun masalah sistem pembuangan sampah tak terurus terus menghantui rakyat negeri Selangor yang tertanya-tanya bilakah Geran ini akan digunakan. Adakah sewaktu pilihanraya nanti?

Jika benar, amat malang rakyat Selangor yang terpaksa menantikan musim pilihanraya bagi menggunakan duit mereka sendiri yang membayar cukai kepada kerajaan negeri seperti cukai pintu dan tanah.
Lebih kelakar bila "Coklat Geran Selangor RM300 juta" ini turut menjadi idaman ahli politik lain termasuk YB Azmin Ali dan rakan sekutunya yang "lapar" di dalam PKR hingga bergaduh sesama sendiri.

K7L : Pasal duit mereka bergaduh sesama sendiri..lepas ni dalam surat rasmi mereka dah tukar tagline..mereka akan pakai 'Demi Duit'..

Siapa Asif Bin Barkhiya? - Menteri Nabi Sulaiman?



Siapakah Asif bin Barkhiya?
Jawapan Keris jumpa di AntalHaq

Istana Saba' dari jauh

Asif bin Barkhiya (آصف بن برخيا), Asif dengan huruf sod (ص) bukan sin (س). Beliau ialah anak saudara (belah perempuan) Nabi Sulaiman ASW atau sepupunya. Bertugas sebagai penulis di zaman pemerintahan Nabi Sulaiman ASW sekaligus menteri. Juga sebagai kawan rapat dan pengawal Nabi Sulaiman yang sentiasa mengikut ke mana Nabi Sulaiman pergi dan beliau antara perunding/jurucakap utama bagi kerajaan Nabi Sulaiman ASW.

Seorang yang soleh, abid dan dikatakan mengetahui Ismu Allah yang Maha Agung sehingga amat mustajab doanya. Setengah riwayat nama beliau ialah Astum (أسطوم), Yalikha (يليخا), Natura (ناطورا), Asaf (أساف), Barkiyah (بركية), dalam Ibrani disebut Benyahu (بنياهو). Manusia dari kaum Bani Israel bukan golongan jin.


Beliaulah yang memindahkan Istana Ratu Balqis dari Kerajaan Saba’, Yaman ke Palestin dengan doanya yang mengandungi Ismu Allah yang Maha Agung. Kisah ini dirakamkan dalam al-Quran, Surah al-Naml ayat 38-41:

قَالَ يَا أَيُّهَا الْمَلأ أَيُّكُمْ يَأْتِينِي بِعَرْشِهَا قَبْلَ أَنْ يَأْتُونِي مُسْلِمِينَ (٣٨) قَالَ عِفْريتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقَامِكَ وَإِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ (٣٩) قَالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِنْدَهُ قَالَ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ وَمَنْ شَكَرَ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَمَنْ كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّي غَنِيٌّ كَرِيمٌ (٤٠) قَالَ نَكِّرُوا لَهَا عَرْشَهَا نَنْظُرْ أَتَهْتَدِي أَمْ تَكُونُ مِنَ الَّذِينَ لا يَهْتَدُونَ (٤١)

Ertinya: Nabi Sulaiman berkata pula (kepada golongan bijak pandainya): “Wahai pegawai-pegawaiku, siapakah di antara kamu Yang dapat membawa kepadaKu singgahsananya sebelum mereka datang mengadapku Dalam keadaan berserah diri memeluk Islam?” ۝ berkatalah Ifrit dari golongan jin: “Aku akan membawakannya kepadamu sebelum Engkau bangun dari tempat dudukmu, dan Sesungguhnya Aku amatlah kuat gagah untuk membawanya, lagi amanah”. ۝ berkata pula seorang Yang mempunyai ilmu pengetahuan dari Kitab Allah: “Aku akan membawakannya kepadamu Dalam sekelip mata!” setelah Nabi Sulaiman melihat singgahsana itu terletak di sisiNya, berkatalah ia: “Ini ialah dari limpah kurnia Tuhanku, untuk mengujiku Adakah Aku bersyukur atau Aku tidak mengenangkan nikmat pemberianNya. dan (sebenarnya) sesiapa Yang bersyukur maka faedah syukurnya itu hanyalah terpulang kepada dirinya sendiri, dan sesiapa Yang tidak bersyukur (maka tidaklah menjadi hal kepada Allah), kerana Sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya, lagi Maha Pemurah”. ۝ Nabi Sulaiman berkata pula (kepada orang-orangnya): “Ubahkanlah keadaan singgahsananya itu, supaya kita melihat Adakah ia dapat mencapai pengetahuan Yang sebenar (untuk mengenal singgahsananya itu) atau ia termasuk Dalam golongan Yang tidak dapat mencapai pengetahuan Yang demikian”.۝

Mula-mula jin ifrit yang menawar diri tapi masih lambat kerana Asif menawar diri dengan kerlipan mata Nabi Sulaiman saja sudah sampai Istana Balqis. Ini menunjukkan bila mana seorang manusia itu menjadi seorang yang alim, soleh dan berilmu maka ia akan menjadi lebih hebat dari jin. Kisah ini boleh dirujuk dalam kitab tafsir yang menjelaskan orang yang mempunyai ilmu pengetahuan dari kitab Allah ialah Asif bin Barkhiya.


Tentang apakah doanya itu, kata Mujahid r.h:

يا ذا الجلال والإكرام.

Manakala Zuhri r.h berkata:

يا إلَهَنَا وَإلَهَ كُلِّ شَيْءٍ، إلَهًا وَاحِدًا، لا إله إلا أنت، اِئْتِنِي بِعَرْشِهَا.

Ertinya: Wahai Tuhan kam, tuhan kepada semua makhluk, tuhan yang esa, tiada tuhan selain Allah. Datangkan kepadaku istana Balqis.

Dari kisah ini juga dapat kita ambil pelajaran bahawa kadang-kadang dalam berdakwah memerlukan ‘izzah’ bukan mesti ‘undur-bersedia’, bukan semestinya ‘pantang mak datuk’. Dengan ‘izzah’ tertunduknya sebuah kerajaan kafir kepada kerajaan Islam Nabi Sulaiman AS.


Balqis ialah Balqis binti Syarahil (بلقيس بنت شراحيل) yang memerintah Yaman pada kurun ke 10 sebelum Masehi dan menjadikan Saba’ sebagai ibu kotanya. Kerajaan ini menyembah matahari, melalui risikan salah seorang tentera Nabi Sulaiman iaitu burung hud-hud baginda Nabi mengetahui wujudnya kerajaan besar di Yaman Selatan. Sekarang masih terdapat puing-puing istana Balqis dan juga masih wujud golongan jin dari zaman Balqis menetap disana. 

K7L : Wallahua’lam.

Salahuddin Ayub Tipu Melayu Johor! - @MahfuzOmar Yang Suruh? #PASerabut


Semasa di Ceramah Perhimpunan Hijau ke Putrajaya di Ledang pada 17hb Jun 2012 jam 9.30 malam, Salahuddin Ayub telah menipu rakyat dengan mengatakan bahawa dibawah perkara 153 Perlembagaan Persekutuan telah dijanjikan pendidikan percuma.

Jika pembaca lihat didalam video dibawah, diberikan juga penjelasan mengenai mengapa kami kata dia menipu.

 

Bayangkan apakah ini cara seorang Naib Presiden PAS memberi ceramah dengan penipuan? Sengaja mengelirukan orang-orang melayu. Boleh Keris kata dia munafik kerana meletakkan bohong hanya untuk menimbulkan kebencian dan kekeliruan.

Sekarang ini Salahuddin Ayub memang sudah tidak relevan. Kalau Hak Keistimewaan Orang Melayu pun dipusingkan dan mungkin dia sendiri tak faham maka jangan sebut tentang mahu mempimpin orang melayu di Malaysia. Dasar penipu!

K7L : Sedih bila tahu ramai orang PAS kena tipu hidup-hidup dengan pemimpin mereka..

#ForzaItalia Pertembungan @Keris7Lok vs @Salahaddin786 #AsalBukanEngland



Wah! Malam ini merupakan pertembungan yang paling best dalam EURO 2012 dimana pasukan kegemaran Keris, Italy akan bertemu dengan pasukan England yang memang dah biasa tak menang cup. Selain daripada itu ramai penyokong England dari kalangan blogger UMB dan mereka sombong! Haha! Tapi Pengerusi UMB, Keris, PenaKSJ dan beberapa blogger lagi menyokong Italy untuk menang.

Yang paling penting! Blogger Salahaddin! Dia bukan main berlagak lagi. Dia bangga dengan barisan pemain England yang kebanyakannya adalah terdiri daripada pemain Liverpool. Haha! Kalau main EPL pun tak lepas ini nak main peringkat eropah?

Apapun keputusan malam ini sudah pasti samada penyokong Italy kutuk England atau Italy tetap kutuk England..Hahahahaha

K7L : sekali sekala cerita pasal bola!..#MakanMandiTidurBola

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

22/06/2012

Ostad #JijanBalak Mula Menangis? #XbayarGajiKUIN



Ini maklumat yang Keris terima daripada rakan blogger Anak Seberang berkenaan isu KUIN yang belum selesai. Malahan mereka seakan tidak ambil endah langsung. Berikut Keris kongsi :

Lebih 60 kakitangan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) menyerahkan memorandum kepada Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang juga Pengerusi Kuin mengenai ketidakpuasan hati terhadap pengurusan selain menuntut kebajikan mereka terbela berikutan kemelut yang berlarutan sejak beberapa bulan lalu.

Memorandum diserahkan oleh wakil kakitangan Kuin, Mohamad Azki Hafizi Ibrahim kepada Exco Agama, Pelajaran dan Koperasi, Pembangunan Luar Bandar dan Basmi Kemiskinan, Datuk Mohamed Taulan Mat Rasul, yang mewakili Menteri Besar merasmikan Majlis Budaya Kualiti Kuin.

Kesemua kakitangan hadir berpakaian serba putih sebagai simbolik kepada perjuangan mereka yang mahu membersihkan Kuin daripada unsur-unsur yang menafikan hak mereka. Antara tuntutan yang dibangkitkan ialah Rektor Kuin, Profesor Datuk Dr Jamil Osman meletak jawatan kerana didakwa gagal berfungsi sebagai ketua jabatan yang adil serta menyiasat Insaniah Holdings dan anak syarikatnya.

Mohamad Azki Hafizi berkata, lima perkara asas yang dibangkitkan ialah penangguhan pelaksanaan pekeliling kerajaan membabitkan kenaikan gaji pegawai perkhidmatan awam Persekutuan dan kenaikan kadar bantuan sara hidup. “Perkara lain yang turut dibangkitkan ialah kemudahan ketika cuti sakit dan masalah kesihatan Rektor, menyiasat Insaniah Holdings, wujud nepotisme dalam Insaniah Holdings serta hubungan Kuin dengan Bina Darulaman Berhad (BDB),” katanya.

Salinan memorandum itu turut diserahkan kepada Canselor Insaniah, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah; Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tunku Annuar Ibni Almarhum Sultan Badlishah; Pro Canselor Insaniah, Datuk Dr Abdul Halim Ismail; Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak; Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin serta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Sebelum ini, kakitangan Kuin turut mengemukakan memorandum tuntutan kepada Rektor apabila Kuin gagal membuat bayaran kepada bank dan institusi kewangan termasuk tunggakan gaji, yang didakwa berpunca daripada krisis kewangannya.

Kemelut Kuin mula mendapat perhatian apabila ia dibangkitkan oleh Ketua Pembangkang Dun Kedah, Datuk Seri Mahdzir Khalid, April lalu. Mahdzir sebelum ini mendedahkan Kuin berdepan krisis kewangan yang serius selain mendesak Azizan memperjelaskan peruntukan yang disalurkan.

Krisis ini tidak dapat disembunyikan lagi apabila Kuin didakwa meminta bantuan kewangan Menteri Besar Incorporated (MBI) sebanyak RM500,000 bagi menyelesaikan pembayaran gaji kakitangan bulan lalu. Difahamkan, bayaran gaji kakitangan Mei dibuat dua peringkat iaitu gred 45 ke bawah dibayar terlebih dahulu manakala gred 45 ke atas dibayar selepas menerima bantuan MBI.

Ini bukan pertama kali kerana Kuin pernah memohon bantuan MBI sebanyak RM2 juta termasuk dari Syarikat Air Darul Aman (Sada) RM2 juta. Sebelum ini, Mahdzir mendakwa antara punca krisis kewangan disebabkan anak syarikat Kuin gagal berfungsi selain menjadikan pelajar sebagai mangsa dengan mengenakan caj tinggi seperti yuran pengajian dinaikkan (RM60-RM200 jam/kredit), caj pemeriksaan kesihatan (RM150-RM250), caj RM25 kepada calon baru untuk semakan permohonan.

K7L : Selesaikanlah...aduii.....ni ke 'Berkebajikan'?

Ada MP Kuat Main Sihir? - Ini Jenis-Jenis Yang Ada!


Semalam Keris ada berbual dengan blogger Kamera Kupang tentang MP yang suka main sihir. Bermula daripada gurauan namun akhirnya ia melekat di kepala Keris dan terus berfikir dan menulis. Hari ini setelah beberapa maklumat dikumpulkan, Keris mahu kongsi bersama pembaca supaya kita faham dan jauhkan diri daripada tergolong dalam golongan syirik.

Sihir adalah kesepakatan atau perjanjian antara tukang sihir dengan syaitan dengan syarat si tukang sihir harus melakukan perbuatan-perbuatan haram dan syirik sebagai imbalan dari bantuan dan kepatuhan syaitan kepadanya.

Dalil wujudnya sihir

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ

وَاتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشَّيَاطِينُ عَلَى مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَـكِنَّ الشَّيْاطِينَ كَفَرُواْ يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلاَ تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُم بِضَآرِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُواْ لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ


Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya syaitan-syaitan lah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat di negeri Babil yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorangpun sebelum mengatakan: “Sesungguhnya kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir”. Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorangpun, kecuali dengan izin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang tidak memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfaat. Demi, sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa barangsiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan di akhirat, dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka mengetahui. Al-Baqaroh : 102.




Terdapat 9 Jenis sihir yang biasa diamalkan di bumi nusantara :

1. Tafriq (sihir yang memisahkan suami isteri):
Akibat sihir ini timbul perasaan marah dan benci. Apabila isteri tengok suami, pada pandangannya muka suami seperti hantu, begitu juga apabila suami melihat isteri.

2. Al-Mahabbah:
Sihir ini dibuat oleh isteri kepada suami supaya suami taat, terutama jika suami kaya dan mempunyai banyak harta.

3. Takhayyul (sihir ini menyebabkan orang yang terkena sentiasa berkhayal):
Mereka yang terkena sihir ini juga sering berimaginasi benda kecil, tetapi pada pandangannya ia besar.

4. Al-Junun (menjadi seorang yang tersangat lupa dan tersasul):
Apabila orang yang terkena sihir ini bercakap, matanya terbeliak. Mereka juga tidak tetap di satu tempat dan saling bertukar kerja. Kerap dilihat merayap tanpa hala tuju dan tinggal di rumah kosong.

5. Al-Khumul:
Mereka yang terkena sihir ini lebih suka bersendirian untuk tempoh masa panjang. Mereka juga benci pada perhimpunan, sentiasa dalam keresahan dan lambat melakukan sebarang pekerjaan.

6. Al-Hawatif:
Sihir ini membuat seseorang itu mengalami mimpi ngeri, berasa diseru dalam mimpi dan mendengar suara bercakap ketika berjaga. Banyak waswas dan mereka yang terkena sihir ini banyak syak wasangka dengan orang yang rapat atau disayangi.

7. Al-Marad (sakit):
Orang yang terkena sihir ini akan sentiasa sakit anggota badan, tubuh jadi kaku dan anggota tidak berfungsi secara tiba-tiba.

8. Nazif:
Sihir ini berlaku pada orang mengalami darah istihadah (darah yang keluar selepas melewati tempoh darah haid). Apabila disihir, darah akan keluar secara berterusan hingga berbulan-bulan.

9. Ta’til tawaj:
Sihir untuk rosakkan perkahwinan seseorang. Disebabkan sihir ini, wanita takut hendak kahwin, mudah marah, lupa dan kurang syahwat.

Apapun mengamalkan sihir ini adalah sesuatu yang dilarang didalam dan kita elakkan daripada melibatkan diri. Biasanya semua ini bermula dengan hasad dengki dan perasaan kurang berpuas hati kepada seseorang. 

K7L : Semoga kita jauhkan diri dari perkara-perkara yang syirik..

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk